کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم  

کدخبر: 952551

۳۱- دکتر عبدالسلام: اسلام حقیقی بری از هرگونه فعالیت خشونت‌آمیزی است که امروز تکفیری‌ها آن را ترویج می‌کنند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، این اندیشمند مسلمان در کمیسیون جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار کرد: تکفیری‌ها به نام اسلام دست به جنایت‌های گسترده می زنند و خود را به اسلام منتسب می‌کنند در حالی که اسلام حقیقی بری از هرگونه فعالیت خشونت‌آمیزی است که امروز تکفیری‌ها آن را ترویج می‌کنند.

دکتر عبدالسلام با اشاره به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام و حضور اندیشمندانی از 83 کشور در این همایش عظیم خاطرنشان کرد: تمام مهمانان کنگره در کشورهای خود جزو شخصیت‌های برجسته هستند بنابراین باید از نظرات آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی ادامه داد: البته زمان به سرعت می‌گذرد و خطرات زیادی از جانب تکفیری‌ها جهان اسلام را تهدید می‌کند و هجوم وحشیانه تکفیری‌ها، اسلام را آماج حملات خود قرار داده و امت اسلامی را هدف گرفته است.

این اندیشمند مسلمان با اشاره به استخراج نتایج ارزشمند از کنگره جریان‌های تکفیری و کمیسیون‌های تخصصی آن خاطرنشان کرد: تمام علمای حاضر در این کنگره باید متعهد شوند که برنامه‌هایی را برای انتقال راهکارهای پیشنهادی به مردم کشور خود تدوین کنند.

وی گفت: خداوند امر به وحدت کرده و ما نیز باید به تبعیت از پیامبر اکرم(ص)، اتحاد میان مسلمانان را در این شرایط دنبال کنیم.

ارسال نظر: