رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر: تلاش برای تغییر مذهب مسلمانان بی‌‌فایده است

کدخبر: 952697

عبدالرزاق قسوم افزود: کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری باید در سایر کشرها نیز ادامه یابد/ شیعه و سنی قبل از هر چیز مسلمان‌اند و تلاش برای تغییر مذهب آنها، بی‌‌فایده است

دکتر عبدالرزاق قسوم رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر که برای شرکت در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری به ایران آمده است در گفتگو با خبرنگار «نسیم» گفت: مبانی و اصولی که برای برگزاری این کنگره در نظر گرفته شده بود، موضوع آن، حضور علما از کشورها و مذاهب مختلف اسلامی و نیز کیفیت اجرای آن در جلسه افتتاحیه و اختتامیه و کمیسیون‌های تخصصی، همه نشان از موفقیت این کنگره دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودنِ این کنگره بیان داشت: امیدوارم سنگ بنای خوبی برای ارتباط میان علمای جهان اسلام در این کنگره گذاشته شده باشد و ما در انتظار مشاهده‌ی نتایج آن هستیم. معتقدم که چنین کنگره‌هایی نه تنها در جمهوری اسلامی ایران که در سایر کشورها نیز باید ادامه پیدا کند و تبادل آموزه‌ها و اندیشه‌ها میان علمای جهان اسلام شکل بگیرد.

وی در خصوص برخی منازعه‌های مذهبی در کشور الجزایر گفت: موضوع اصلی در بسیاری از این منازعه‌ها، مساله تلاش برای تغییر مذهب افراد است لذا ما با مدّ شیعی و یا مدّ سنی مخالفیم؛ شیعه و سنی قبل از هر چیز مسلمان‌اند و تلاش برای تغییر مذهب آنها، بدون فائده است. هم‌اینک جمعیت زیادی از مردم جهان مانند بودایی‌ها و دیگران از معارف اسلامی خبر ندارند و شایسته است که ما اینها را فارغ از اینکه شیعه بشوند یا سنی، به اسلام دعوت کنیم.

خاطر نشان می‌شود عبدالرزاق عبدالله قسوم متولد 1933 میلادی دارای 3 مدرک لیسانس در رشته‌های ادبیات عرب، ترجمه و فلسفه از دانشگاه الجزایر، کارشناسی ارشد رشته فلسفه از دانشگاه قاهره و دکترای فلسفه از دانشگاه سوربن فرانسه است و مفهوم زمان در فلسفه ابوالولید بن رشد، مکاتب اندیشه عربی اسلامی معاصر و فلسفه تاریخ از آثار وی به شمار می رود.

ارسال نظر: