نوبخت: در سال ۹۴ حقوق همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد

کدخبر: 953469

سخنگوی دولت: تفاوت نحوه استفاده ما از مبالغ ارزی آزاد شده با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت‌هایی برای واردات هر نوع کالا و خدمت دارد اما ۷۰۰ میلیون دلار ماهانه را حتی می‌توانیم به صورت نقد داخل کشور بیاوریم

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در جلسه امروز لایحه بودجه ۹۴ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هیات وزیران در جلسه امروز به بررسی لایحه بودجه ۹۴ پرداخت، راجع به بودجه سال آینده گفت: در بودجه ۹۴ در هزینه‌های جاری ‌‌نهایت صرفه جویی را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در خصوص اعتبارات عمرانی در بودجه، تکمیل طرح‌های ناتمام و بدهی پیمانکاران را دنبال می‌کنیم و این، به گونه‌ای است که اعتبارات عمرانی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و در هزینه‌های جاری صرفه جویی می‌شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: مهار تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی مثبت دنبال می‌شود و این مهم مد نظر است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ حقوق همه کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد و با وجود صرفه جویی اعتبارات هزینه‌ای، افزایش حقوق را دنبال می‌کنیم؛ دولت با همه محدودیت‌ها نسبت به افزایش حقوق اقدام خواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یک سوم از تبصره‌ها را در هیات وزیران به تصویب رسانده، گفت: تا اواسط هفته آینده لایحه بودجه در دولت به تصویب می‌رسد و در وقت قانونی، آن را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

نوبخت در ادامه به جلسه امروز هیات دولت و ارائه گزارشی از سوی وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات اخیر در وین اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌های تیم هسته‌ای کشورمان، ریاست جمهوری و هیات وزیران از فعالیت‌های آن‌ها تشکر کردند.

وی به تحریم‌های شکل گرفته نسبت به کشورمان اشاره کرد گفت: سومین سال تحریم‌های ظالمانه کشورهای تحریم کننده به عنوان تحریم‌های فلج کننده پشت سر گذاشته شده است و در این حال شاهدیم که مرکز آمار ایران اعلام کرده که روند کاهنده نرخ تورم ادامه دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: طبق اعلام مرکز آمار نرخ تورم سالانه به ۱۷. ۸ دهم درصد تقلیل یافت و تورم ماهانه فقط ۸ دهم درصد بود.

سخنگوی دولت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات هسته‌ای و اینکه این مذاکرات را چقدر مثبت یا منفی ارزیابی می‌کنید گفت: قطعا مذاکرات منفی نیست چون اگر منفی بود ما می‌گفتیم باید سناریوی بدبینانه‌ای که برای آن برنامه تهیه کرده‌ایم را مطرح کنیم؛ همچنین آن وضعیت خوشبینانه‌ای که توافق کامل شده باشد هم انجام نشده است و در جهت استمرار وضع موجود و آن هم گام به جلو برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خیلی از مسائلی که قبل از مذاکرات جزو موانع قابل توجه بود حل شده است؛ ضمن اینکه ما همچنان بر منافع ملی خود در چارچوب‌هایی که داریم تاکید می‌کنیم؛ بر این اساس می‌توانیم بگوییم استمرار وضع موجود با امید دست یافتن به توافقی که کاملا منافع ملی ما را تامین می‌کند در نظر داریم.

نوبخت در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اینکه سازمان‌ها و نهاد‌ها مجاز هستند یک درصد از بودجه خود را صرف ورزش کنند گفت: کمک به بخش ورزش را در ردیف‌های مستمر و دائمی وزارت ورزش می‌بینیم.

روش‌هایی که یک درصد را از جایی و نیم درصد را از جایی دیگر برداریم را خیلی با شیوه بودجه ریزی مناسب نمی‌بینیم و عمدتا این نوع برداشت‌ها خیلی عملیاتی نمی‌شود.

وی در مورد آزادسازی منابع ایران گفت: ۷۰۰ میلیون دلار در هر ماه آزاد خواهد شد؛ البته تفاوت نحوه استفاده ما از این مبالغ ارزی با فروش نفت این است که فروش نفت محدودیت‌هایی برای واردات هر نوع کالا و خدمت دارد و عمدتا آنان به کالاهای اساسی و دارو معطوف است اما این رقم را حتی می‌توانیم به صورت نقد، اسکناس آن را داخل کشور بیاوریم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: علت تاخیر آن قسمت که تا آخرین سنت آن را دریافت کردیم این بود که می‌خواستیم وجه نقد به کشور بیاوریم که موفق شدیم و مبالغ اسکناس آن در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موجود است.

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کل بودجه سال ۹۴ عملیاتی است یا اینکه شامل حال بعضی از دستگاه‌ها می‌شود گفت: همه دستگاه‌ها را به صورت عملیاتی محاسبه کرده‌ایم؛ چون در بودجه عملیاتی باید قیمت تمام شده را حساب کنیم؛ بعضی از دستگاه‌ها اساسا نوع فعالیتشان این است که نمی‌شود آن‌ها را با قیمت تمام شده محاسبه کرد بنابر این در آن موارد نیاز نبود که ما این طور اقدام کنیم.

ارسال نظر: