معاون شرکت ملی پالایش: بنزین یورو ۴ بزودی در هفتمین کلانشهر توزیع می‌شود

کدخبر: 954054

شاهرخ خسروانی افزود: اهواز به عنوان هفتمین کلانشهر کشور پایان بهمن ماه با بهره برداری از فاز سه پالایشگاه آبادان از بنزین یورو ۴ بهره مند می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به کلانشهر شیراز به عنوان آخرین شهری که در انتظار توزیع بنزین یورو 4 قرار دارد، اظهار کرد: برنامه ریزی شده که از بنزین یورو 4 وارداتی برای توزیع در سطح شهر شیراز استفاده شود که تا پایان سال این مهم محقق می شود .

وی با بیان این که آلودگی کلانشهر شیراز نسبت به شهرهای دیگر کمتر است، افزود: مصرف بنزین این شهر بیش از دو میلیون لیتر در روز است که با انجام اقدامات لازم به زودی تحت پوشش بنزین یورو 4 قرار می گیرد .

خسروانی گفت: به منظور افزایش ذخایر و توزیع بنزین یورو 4 در شهرهای آلوده، پیش بینی های لازم انجام شده است .

او تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به آخر سال و شروع تعطیلات سال جدید و به دلیل توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهرهای باقی مانده کشور، این مهم محقق می شود .

به گفته این مقام مسئول هم اکنون تولید داخلی بنزین کشور حدود 62 میلیون لیتر است که بیش از 18 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 است .

با اتمام طرحهای افزایش ظرفیت و کیفیت پالایشگاههای اصفهان، لاوان و بندرعباس و با روی کار آمدن فاز نخست پالایشگاه بندرعباس از واردات بنزین بی نیاز خواهیم شد .

ارسال نظر: