"کنگره سراسری شهدای تئاتر با عنوان "ملکوتیان صحنه" در اردبیل برگزار می‌شود"

کدخبر: 954763

دبیر ستاد کنگره دو هزار شهید هنرمند گفت: ۴۵۰ شهید در رشته تئاتر در سطح کشور شناسایی و طبقه بندی شده‌اند/ در کنگره اردبیل میزبان ۲۶ خانواده شهید تئاتر از ۲۶ استان هستیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، جواد جمیری، دبیر ستاد کنگره دو هزار شهید هنرمند کشور شب گذشته در جمع خبرنگاران در اردبیل، با بیان اینکه از سال 87 تا سال 92، 2060 شهید هنرمند در کشور شناسایی شده‌اند، افزود: شناسایی شهدای هنرمند کشور در چهار مرحله شناسایی شهید، گردآوری آثار، ثبت آثار و برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستانی و استانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد استان‌های کشور اقدام به برگزاری کنگره استانی شهدای هنرمند کرده و 20 درصد باقیمانده نیز در سال‌جاری برگزار خواهند کرد، تصریح کرد: ستاد کنگره شهدای هنرمند در سازمان بسیج هنرمندان کشور تشکیل شده و شهدا در حوزه‌های تخصصی هنری تقسیم‌بندی شده‌اند. کنگره سراسری 110 شهید عکاس به میزبانی استان یزد برگزار شد و در روزهای آتی نیز شاهد برگزاری کنگره سراسری 450 شهید تئاتر به میزبانی استان اردبیل خواهیم بود و پس از این نیز کنگره سراسری شهدای خوشنویسی در استان قزوین، کنگره سراسری شهدای فیلم در استان تهران و کنگره سراسری شهدای موسیقی در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد کنگره شهدای هنرمند کشور از برگزاری اجلاسیه سراسری شهدای هنرمند کشور در روز 21 فروردین سال آینده همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی روز هنر و انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: علاوه بر 2060 شهید هنرمند شناسایی شده، ممکن است شهدای دیگری هم باشند که به آنها دسترسی پیدا نکردیم، که این مجموعه در حال به روز رسانی می‌باشد.

وی با بیان اینکه 450 شهید در رشته تئاتر در سطح کشور شناسایی و طبقه‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین حجم شهدای هنرمند در رشته تئاتر می‌باشد. در کنگره اردبیل میزبان 26 خانواده شهید تئاتر از 26 استان کشور و چهل نفر از هنرمندان تئاتر و سینمای کشور خواهد بود.

دبیر ستاد کنگره 2000 شهید هنرمند کشور استقبال هنرمندان، مسئولین سپاه و اجرایی استان و همچنین ظرفیت خوب و مناسب اردبیل را علت میزبانی این استان برای کنگره سراسری 450 شهید تئاتر کشور دانست و افزود: بیش از پنج نشریه مکتوب سراسری، صدا و سیما و خبرگزاری‌های سراسری فعال در استان اردبیل این رویداد ملی را انعکاس رسانه‌ای خواهند داد.

ارسال نظر: