سازمان زیباسازی شهرداری تهران خواهان خرید "چنارستان" شد!

کدخبر: 956719

مدیرعامل مرکز گسترش در واکنش به حواشی این مستند به «نسیم» گفت: من مدافع فیلم‌ها نیستم و ممکن است برخی بخش‌ها مطابق با نگاه من نباشد؛ سازمان زیباسازی حتی از این فیلم خوششان آمده و پیشنهاد خرید به ما داده است

محمدمهدی طباطبایی نژاد در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در رابطه با پخش فیلم «چنارستان» در جشنواره سینماحقیقت و همچنین معرفی آن به عنوان یکی از نامزدهای جشنواره، که واکنش های متعددی را در رابطه با دفاع این مستند از خاندان پهلوی درپی داشته است، اظهار داشت: «چنارستان» یک فیلم مستند تاریخ نگار و شهری است که تاریخ یکی از مهمترین خیابان های تهران را از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه و از زمان به وجود آمدن آن توسط رضاشاه سخن گفته است. همچنین تصاویر مهدیه تهران، ازدواج پهلوی، تاجگذاری و سخنراتی آقای کافی هم در این مستند آورده شده است.

وی ادامه داد: به نظرم موضوع این فیلم حمایت از شخص خاصی نیست بلکه یک خیابان است که سعی کرده است در آن وقایع تاریخی، معماری، چنارهای خیابان و رویدادهای مربوط به آن را معرفی کند.

مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تصریح کرد: نباید اینطور تصور کرد که به دلیل اینکه چند بخش از این فیلم مربوط به خاندان پهلوی است، این فیلم طرفدار این خاندان است. معتقدم گزارشی از روند وقایع تاریخی و اشاره به ساخت و شکل گیری این خیابان است.

طباطبایی نژاد افزود: من مدافع همه جوانب فیلم ها نیستم و ممکن است که در «چنارستان» هم بخش هایی وجود داشته باشد که مطابق با سلیقه و نگاه من نباشد اما باید بدانیم که طرفداری از رژیم پهلوی نیست.

وی با بیان اینکه «چنارستان» از فیلم های مورد توجه یکی از طرف های مشارکتی ما یعنی شهرداری تهران بوده است، در این رابطه ادعا کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران از این فیلم خوششان آمده و حتی پیشنهاد خرید این فیلم را به ما داده است.

ارسال نظر: