نامه شهردار یوجین آمریکا توسط میهمان جشنواره "سینماحقیقت" به شهردار تهران رسید

کدخبر: 957001

در نامه کیتی پیرسی به قالیباف آمده: به‌رغم فاصله جغرافیایی زیاد شهرهای ما، من فکر می‌کنم ما و شما داشته‌های بسیاری برای سهیم شدن با یکدیگر و آموختن از هم داریم

به گزارش «نسیم»، همزمان با برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کیتی پیرسی شهردار شهر «یوجین» از ایالت آرگون آمریکا طی نامه‌ای به شهردار تهران، از برقراری روابط فرهنگی مؤسسه میراث باستان‌شناسی آمریکا و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران اظهار خوشنودی کرد.

متن کامل نامه شهردار یوجین به دکتر قالیباف که توسط پروفسور ریچارد پتیگرو مدیر مؤسسه میراث باستان‌شناسی آمریکا و میهمان جشنواره سینماحقیقت تقدیم شهردار تهران شده، به این شرح است:

جناب آقای قالیباف، شهردار محترم تهران؛

مفتخرم که مراتب سلام و درود خود را به عنوان شهردار شهر یوجین، به شما و مردم تهران برسانم.

شنیده‌ام که یکی از سازمان‌های شهر ما تحت عنوان «موسسه میراث باستان شناسی» ( The Archaeological Legacy Institute )، به مدیریت دکتر ریچارد پِتیگرو، به تازگی رابطه‌ای فرهنگی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تهران آغاز کرده و این دو نهاد، از طریق تبادل فرهنگی آثار سینمایی در جریان جشنواره سالانه شبکه باستان‌شناسی ( TAC ) در یوجین و جشنواره سالانه و بین‌المللی سینمای مستند ایران «سینما حقیقت» که در تهران برگزار می‌شود، با یکدیگر همکاری داشته‌اند. بسیار خوشنودم که می‌بینم این دو رویداد باعث شده‌اند شهروندان شهرهای ما، یوجین و تهران، از خلال این تبادل ثمربخش آثار هنری و ارتباط فرهنگی، با یکدیگر آشنا شده و باب گفت‌و‌گویی فرهنگی را با یکدیگر بگشایند. امیدوارم رشد و بالندگی این رابطه، مستمر و برای شهروندان هر دو شهر سودمند باشد.

من بر این باورم که مشارکت فرهنگی جشنواره‌های سینمایی شهرهای ما به منزله گام‌هایی مثبت در راه ایجاد رابطه‌ای برادرانه و مبتنی بر حسن‌نیت میان دو کشور هستند. به‌رغم فاصله جغرافیایی زیاد شهرهای ما، من فکر می‌کنم ما و شما داشته‌های بسیاری برای سهیم شدن با یکدیگر و آموختن از هم داریم؛ از همین رو با کمال میل آمادگی خود را اعلام می‌کنم که با همفکری و همکاری شما راه‌های ممکن برای کاستن از فاصله میانمان را بررسی کنیم.

در خاتمه، بار دیگر بهترین آرزوهای خود را از یوجین، آرگون، به شهر تهران تقدیم می‌کنم و امیدوارم جشنواره سینماحقیقت 2014، با موفقیت برگزار شود.

با صمیمانه ترین احترام ها،

کیتی پیرسی

شهردار یوجین، آرگون، آمریکا

ارسال نظر: