شهریاری: در شأن رئیس‌جمهور نیست که منتقدین خود را "تازه به دوران رسیده" خطاب کند

کدخبر: 957521

عضو فراکسیون رهروان مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: رئیس‌جمهور تصور نکند با شعار دیدگاه مردم عوض می‌شود/ مردم گرانی را در زندگی خود احساس می‌کنند

حسینعلی شهریاری، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: شأن و جایگاه ریاست جمهوری نباید تا این حد تنزل پیدا کند که رئیس‌جمهور منتقدین خود را "تازه به دوران رسیده" خطاب کند. دولتی که به اسک تدبیر و امید آمد استفاده از این الفاظ نشان از بی‌تدبیری است. رئیس‌جمهور زمانی که این مسئولیت را قبول می‌کند باید تمام افراد جامعه را زیر بال و پر خود بگیرد. ممکن است در یک خانواده افراد با روحیات مختلف وجود داشته باشند ولی پدر خانواده با رأفت اب همه برخورد می‌کند. جایگاه رئیس‌جمهور، جایگاه پدر خانواده است.

وی همچنین با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در روز 16 آذر در بین دانشجویان اظهار داشت: رئیس‌جمهور با صحبت‌هایی که می‌کنند در جامعه تنش ایجاد می‌شود. در جامعه به جز در حوزه سلامت رضایتمندی از جانب مردم وجود ندارد. حوزه سلامت نیز خود مجلس یک درصد به اعتبارات اضافه کرد تا در این حوزه به مردم کمک شود. دولت در مابقی سیاست‌هایش موفق نبوده است. البته این موفق نبودن همه تقصیر دولت نیست، شرایط هم تا حدودی در این قصور دخالت دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس برخی صحبت‌های رئیس‌جمهور در مورد اینکه عده‌ای اجازه نمی‌دهند دولت کار کند را قابل قبول ندانست و ادامه داد: این صحبت‌ها صحیح نیست و ما از رئیس‌جمهور انتظار داریم با شعاری که روی کار آمد، برخلاف آن عمل نکند. مردم آگاه هستند. رئیس‌جمهور تصور نکند با این شعارها مردم دیدگاهشان عوض می‌شود. آنها گرانی را در زندگی خود احساس می‌کنند. دیدگاه مردم نسبت به دولت‌ها به عملکرد دولت‌ها برمی‌گردد.

وی ادامه داد: همین دولت به سخنان و عملکرد پوپولیستی دولت قبل انتقاد می‌کرد ولی خودشان از آن دولت پیشی گرفته‌اند. همان مسائلی که از دولت قبل انتقاد می‌کردند این دولت شدیدتر انجام می‌دهد.

شهریاری در ادامه اظهار داشت: چه دلیلی دارد که رئیس‌جمهور بگوید که فرهادی راه فرجی‌دانا و افرادی که رأی اعتماد از دولت نگرفته‌اند را ادامه می‌دهد؟. ضرورت گفتن این حرف چیست جز اینکه ایشان تحت تأثیر آن جو قرار گرفته‌اند؟. این حرف‌ها کدورت ایجاد می‌کند و تعامل دولت و مجلس را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این حرف‌ها با شعارهای انتخاباتی ایشان در تضاد است.

ارسال نظر: