"نباید با بدعت و تحریف دین، فرایندهای مغایر با دین را به وجود آورد"

کدخبر: 958974

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل گفت: گسترش گروه‌های معاند مانند وهابیت در کشورهایی مانند عربستان و پاکستان به دست ایادی استکبار به ویژه انگلیس و با هدف اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی انجام می‌گیرد

به گزارش «نسیم»، آیت الله سید حسن عاملی در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مکتب و دین دارای دو فرایند تنزیل و تعبیر است، افزود: پیامبر اکرم(ص) همواره جامعه اسلامی را از تعبیر برحذر می‌داشت و بر این امر مهم تاکید فراوانی داشت . هنگامی که مرجعیت دینی در جامعه تعطیل می‌شود با دین و قرآن می‌توان هر کاری را انجام داد و نبود این امر به نوبه خود به تعبیر و انحرافات متعددی منجر می‌شود .

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه دین اسلام شوخی بردار نیست و نباید با بدعت و تحریف در دین، فرایندهای مغایر با دین را به وجود آورد، تصریح کرد: انحرافات در دین عواقب ناخوشایندی دارد توجه به این امر مهم بسیار ضروری است . با نگاهی به وقایع تاریخ می‌توان بدعت‌ها و تحریف‌های متعددی را در دین مطالعه کرد و در این میان حادثه عظیم کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش نمونه عینی و واقعی از تحریف و انحراف در دین به شمار می‌رود . دین اگر در دست اشرار باشد لباس بدعت و اشتباه بر تنش می‌کنند و تمام مصیبت‌ها و معضلات جامعه اسلامی بوسیله تعبیر غلط از دین نشات می‌گیرد .

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دشمنان نظام اسلامی با بدعت‌گذاری و عرفان‌های نوظهور نقش مهم و بارزی در تحریف و ضربه به مقدسان دینی مسلمانان دارند، تصریح کرد: وهابی‌ها، تفکیری‌ها و داعش و از جمله گروه‌های معاند بدعت‌گذار هستند که به نام دین جنایات گوناگونی را مرتکب شده‌اند . گسترش گروه‌های معاند مانند تکفیری و وهابیت در کشورهایی مانند عربستان، پاکستان به دست ایادی استکبار به ویژه انگلیس و با هدف تضعیف و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی انجام می‌گیرد . حرکت عاشورایی امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان موجب جلوگیری از تحریف دین و برای همیشه در تاریخ ماندگار و موجب بقای اسلام واقعی شد .

ارسال نظر: