مستندهای پُرمخاطب جشنواره "سینماحقیقت" اکران عمومی می‌شوند

کدخبر: 959152

با توجه به استقبال مخاطبان سینمای مستند از برخی فیلم‌های مستند بلند هشتمین جشنواره "سینماحقیقت"، دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی "هنر و تجربه" از اکران عمومی این آثار خبر داد

به گزارش «نسیم»، فیلم‌های مستند «بختک» محمد کارت، «آتلان» معین کریم‌الدینی، «چنارستان» هادی آفریده، «من می‌‎خوام شاه بشم» مهدی گنجی، «اهالی خیابان یکطرفه» مهدی باقری، «آزادراه» و «گزارش یک بازپرس» محسن خان‌جهانی، «پهلوان و خرقه» آرش لاهوتی، «جایی برای زندگی» محسن استادعلی، «خرابات» آرش اسحاقی، «آقای بیکار» علی همراز و...، از جمله مستندهای پُرمخاطب هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بودند که از پتانسیل بالایی برای اکران عمومی برخوردار هستند.

امیرحسین علم‏الهدی، دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» پیرامون نمایش فیلم‌های پُرمخاطب هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در این گروه اظهار داشت: ما قطعاً از اکران این فیلم‌های مستند موفق استقبال می‌کنیم و منتظریم تهیه‌کنندگان، فیلم‌ها را به دبیرخانه گروه هنر و تجربه بفرستند تا براساس نظرات شورای سیاست‌گذاری، این فیلم‌ها در جدول اکران قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به تجربه اکران مستندهای «شش قرن و شش سال» ساخته مجتبی میرتهماسب و «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی که در نمایش عمومی موفق بودند، از اکران مستندهای پُرمخاطب هشتمین جشنواره سینماحقیقت هم استقبال می‌کنیم.

علم‏الهدی تصریح کرد: سینمای مستند نیاز به حمایت دارد و عمدتاً در سطح جهانی، بیشترین حمایت از سینمای مستند از سوی شبکه‌های تلویزیونی صورت می‌گیرد و تعداد معدودی هم در سالن‌های سینما به نمایش در‌می‌آیند، اما گروه هنر و تجربه آماده است تا با اکران این فیلم‌ها، ادای دینی به سینمای مستند داشته باشد.

وی افزود: به هرحال تجربه موفق اکران مستند «شش قرن و شش سال» نشان داد که سینمای مستند می‌تواند مخاطب خود را بر پرده سینما جذب کند. البته رسیدن به شرایط ایده‏آل اکران زمان می‌خواهد تا دانشجویان، گروه‌های مرجع و نخبه، هر روز شاهد نمایش یک یا دو سئانس فیلم مستند باشند.

علم‏الهدی در پایان یادآور شد: سینمای مستند به واسطه داشتن جسارت شناخته می‌شود و اگر این جسارت از سینمای مستند حذف شود، دیگر نمی‌توان عنوان مستند را برای آن در نظر گرفت. سینمای مستند درگیری جدی با واقعیت‌های اجتماعی جامعه دارد و قطعاً مستندسازان با توجه به بیانی که نسبت به مسائل اجتماعی دارند، می‌توانند جذابیت متفاوتی را در اکران فیلم‌های مستند پدید آورند.

ارسال نظر: