"خروج جنین از شکم کودک دو ماهه مشهدی با موفقیت انجام شد"

کدخبر: 959839

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سونوگرافی انجام شده از مادر این کودک در دوران بارداری، چهار قُل مشخص شده بود اما پس از زایمان تنها سه نوزاد به دنیا آمده بودند/ کودک پس از عمل در شرایط مناسب است

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این عمل توسط مرجان جودی، فوق تخصص جراحی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و علیرضا سبزواری فلوشیپ بیهوشی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه بر روی یک کودک دو ماهه در بیمارستان کودکان دکتر شیخ مشهد انجام شده است.

مرجان جودی در خصوص انجام این عمل اظهار کرد: ‌این کودک با مشکلات تنفسی، اتساع شکم و تشخیص توده شکمی با وزن دو کیلو و 150 گرم به این مرکز ارجاع شده بود که پس از بررسی و انجام عمل، مشخص شد که جنین دیگری در شکم این کودک قرار گرفته بود . این موارد نادر، بیشتر در چند قلوزایی و قل‌های به هم چسبیده در دنیا گزارش شده است. در سونوگرافی که از مادر این کودک در دوران بارداری انجام شده بود، تشخیص چهار قلو داده شده بود که پس از تولد، سه نوزاد متولد شده بودند .

وی با اشاره به اینکه ایجاد فشار و کوچک بودن ارگان‌های داخلی نوزادان از جمله مشکلات درمان این دسته از بیماران به شمار می‌رود، تصریح کرد: این کودک پس از عمل به وزن یک کیلو و 800 گرم رسید و در حال حاضر در شرایط مناسب جسمی بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است . ‌این موارد در چند قلوزایی و یا افرادی که از داروهای محرک‌باروری، استفاده می کنند مشاهده و توصیه می‌شود پزشکان در صورت مراجعه نوزادان با مشکلات و تومورهای شکمی، علاوه بر تشخیص‌های دیگر، وجود یک جنین را نیز در شکم این کودکان پیش‌بینی کنند .

ارسال نظر: