آیت الله مکارم شیرازی: متولیان امور باید طرح ارتقای نظام سلامت را با شدت و قوت ادامه دهند

کدخبر: 960244

این مرجع تقلید در دیدار مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت ایران افزود: گرچه شتابزدگی در این طرح خواست مردم است اما نباید موجب تعطیلی و توقف آن شود

به گزارش «نسیم»، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار محسنی مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت ایران استمرار طرح نظام سلامت را خوستار شد و گفت: مردم به این طرح دولت بسیار امیدوارند و متولیان امور باید طرح ارتقای نظام سلامت را با شدت و قوت ادامه دهند.

وی افزود: ممکن است در بین برخی از مردم نگرانی هایی مبنی بر توقف و یا کندشدن طرح تحول نظام سلامت وجود داشته باشد که باید با گسترش این طرح و توسعه خدمات آن، رضایت مندی مردم را حفظ کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در عین حال شتابزدگی در این طرح را منع کرد و افزود: گرچه شتابزدگی در این طرح خواست مردم است اما نباید موجب تعطیلی و توقف آن شود.

او از دولت برای اجرای موفق این طرح قدردانی کرد و گفت: جامعه تا مادامی که انسان سالم نداشته باشد نمی تواند به پیشرفت و ترقی دست یابد چراکه جامعه بیمار جامعه ای عقب مانده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به آثار مثبت این طرح در گسترش فعالیت های مراکز درمانی و بیمارستان های بزرگ گفت: برخی از مراکز درمانگاه های کوچک ممکن است با اجرای این طرح از گردونه درمانی خارج شوند که من از دولت میخواهم با ایجاد ساز و کارهایی نه تنها مانع توقف این مراکز شوند بلکه از ظرفیت های آنها بیش از پیش استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین ارائه آموزش های مورد نیاز را برای پیشگیری از بیماریها ضروری دانست و گفت: این سازمان باید بتواند با تعامل با رسانه ها مردم را با مواد غذایی سالم آشنا کنند که این امر می تواند پیشگیری از بیماریها و کاهش هزینه ها را بدنبال داشته باشد.

ارسال نظر: