حجت‌الاسلام ماندگاری: اگر دین محور انجام کار باشد، این همه پروژه ناتمام باقی نمی‌ماند

کدخبر: 960293

این استاد دانشگاه افزود: برخی پروژه‌ها ۲۰ بار افتتاح شدند و این هزینه‌ها با اسلام سازگار نیست/ فاصله زوجین از رهنمودهای دین موجب افزایش طلاق و حجم زیاد زندانیان مهریه شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در جامعه‌الحسین(ع) مشهد تصریح کرد: نجات از دیدگاه قرآن به منظور نجات از انحراف است، اگر چه دعا کردن مستحب است ولی یک دعای واجب وجود دارد که مربوط به هدایت است و هر انسان روزی 10 مرتبه در نمازهای یومیه در خواست هدایت و صراط مستقیم دارد و به قدری این جاده لغزنده است که پیامبر اکرم(ص) علاوه بر نمازهای یومیه، در نماز شب که بر ایشان واجب بود، 21 مرتبه از خداوند درخواست هدایت داشتند.

وی ادامه داد: امروزه جامعه ما با برخی فکرهای انحراف مواجه است، در جوامع دنیا بی‌حیایی کلاس دارد یا با حیایی و با عفتی؟ اینکه انسان بی‌حیا باشد دارای جایگاه و منزلت است، یک نوع فکر انحرافی است زیرا نه تنها بی‌حیایی کلاس نمی‌آورد بلکه ذلت در روز قیامت را پیش دارد. برخی فکر می‌کنند ثرورت آسایش و آرامش برای انسان فراهم می‌کند در حالی که این فکر غلط است زیرا ممکن است ثرورت برای انسان آسایش فراهم کند اما هرگز مایع آرامش نمی‌شود و آرامش مورد نیاز انسان تنها در ذکر و یاد و بندگی خداوند فراهم می‌شود. متأسفانه برخی زوج‌های جوان خوشبختی را در پول‌داری تصور می‌‎کنند و این موجب می‌شود زندگی‌ها از آرامش حقیقی دور شوند اما اگر انسان در مسیر بندگی پول‌دار شود مشکلی برای عدم آرامش پیدا نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هر فکری غیر از فکر اهل بیت(ع) باشد غلط و پلید است، اگر زوج‌های جوان قبل از هر اقدامی ابتدا سراغ دین را بگیرند و ببینند راهکار دین برای آنها چیست، این‌ همه زندانی مهریه و افزایش طلاق نداریم، اگر کاسبان اول سراغ دین بیایند، این همه چک برگشتی و مشکلات مالی به‌وجود نمی‌آید و اگر مسئولان ما نیز ابتدا به سراغ دین بیایند این همه پروژه ناتمام باقی نمی‌ماند، در مملکت ما برخی پروژه‌ها حدود 20 بار افتتاح شدند و این هزینه‌ها با دین مبین اسلام سازگاری ندارد.

ارسال نظر: