آیت‌الله علم‌الهدی: در این مملکت کسی با آرم لائیک بودن نمی‌تواند به قدرت برسد

کدخبر: 960971

امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه افزود: اگر عده‌ای با اقدامات خود موجب خوشحالی دشمن شوند، از دید مردم خائن هستند/ دشمن می‌خواهد سفره اسلام و دین را از زیر پای ملت ما بکشد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله علم‌الهدی در جمع نمازگزاران حرم رضوی تصریح کرد: براساس حادثه کربلا باید دو مؤلفه صبر و مقاومت را مدنظر قرار دهیم؛ باید با صبر و مقاومت بایستیم و خودمان را دستِ پایین نگیریم و با تمام وجود پای جریان هدف ایستادگی کنیم. اگر در این ماه‌های محرم و صفر، صبر و جهاد در وجود، زندگی، خط سیاسی و مسائل اجتماعی ما نهادینه نشده باشد؛ کربلایی و حسینی نیستیم و اگر توانستیم در سایه این دو اصل، زندگی و سایر موارد را نهادینه کنیم، آنگاه به لشکر سیدالشهدا(ع) ملحق شده‌ایم.

وی گفت: حرکت زائران با پای پیاده و در عشق ِ به امام حسین(ع) در اربعین حسینی، یک نمایشگاه عظیم و نقشه راه بود؛ آنچه دنیا از این حرکت عظیم برداشت کرد، همین صبر و جهاد بود و صد البته یک مانور قدرت نرم، که به دنیا نشان دادیم این دو اصل در ما زنده است. پیاده‌روی در اربعین، مانور قدرت نرم است و در آخر صفر نیز بیابان‌گردی و پیاده‌روی یک سنت است، که زائران با حضور در بیابان‌ها یا به طرف کربلا و یا به سمت مشهد می‌آیند. این حرکت از گذشته بوده و صرفا مربوط به الان نیست.

امام جمعه مشهد افزود: دشمن به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند با قدرت سخت از پس ما بر بیاید، ما توانستیم دشمن را در 8 سال دفاع مقدس از پای در بیاوریم و نشان دهیم با قدرت سخت شکست نمی‌خوریم، لذا این دشمن تصمیم گرفته با قدرت نرم بر علیه ما وارد شود و سفره اسلام و دین را از زیر پای ما و ملت ما بکشد. پیاده‌روی اربعین، قدرت نرم اسلام بود و پیاده‌روی زائران امام رضا(ع) ادامه این راه است و به دشمن نشان می‌دهد که او نمی‌تواند سفره اسلام را از زیر پای ما بکشد.

علم‌الهدی گفت: این واقعیت را مردم باید بدانند که موقعیت دشمن چه هست، اگر قرار است برخی جریان‌های قدرت‌یاب با دشمن همدست شوند و عامل اجرایی قدرت نرم به ویژه در مراکز حساس و دانشگاه‌های ما شوند، اینها باید بدانند در برابرشان این قدرت نرم اسلام وجود دارد که نمونه آن پیاده‌روی اربعین بوده است. مردم ما 35 سال با دشمن مقابله کردند، اگر امروز یک عده دست به حرکاتی بزنند که موجب خوشحالی دشمن شود در برابر بینش مردم چهره یک خائن را پیدا می‌کنند. لذا در این مملکت کسی با آرم لائیک بودن و نشان بی‌دین بودن و تسامح و تساهل در مقابل ارزش‌های اسلامی نمی‌تواند به قدرت برسد.

وی با اشاره به اجتماع عظیم اربعین در کربلا اظهار داشت: در این پیاده‌روی‌ها، زائران ایرانی و غیرایرانی عکس رهبری را در دست داشتند و با این کار می‌خواهند نشان دهند ما ولایتمدار و در خط رأس این نظام هستیم تا برخی افراد بدانند با زاویه پیداکردن با رهبری و هر روز ترانه‌ای را ساز کردند به‌عنوان لیبرال دموکراسی و اصول لیبرال دموکراسی مدرنیته نمی‌توانند به قدرت برسند و مردم آنها را خائن می‌دانند.

ارسال نظر: