معاون شهردار مشهد: برای معاوضه زمین و پروانه ساخت با پروژه‌های ساختمانی آمادگی داریم

کدخبر: 962543

مزجی افزود: شهرداری آمادگی دارد محصولات ساختمانی تکمیل‌شده مالکان را دریافت و به جای آن، زمین آماده ساخت‌وساز و همچنین پروانه ساخت به سرمایه‌گذاران اعطا کند

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی، معاون اقتصادی شهردار مشهد تصریح کرد: این طرح، یک فعالیت بزرگ در حوزه ساخت‌وساز است؛ در گذشته این تفکر وجود داشت که تنها سرمایه‌گذارانی که توانمندی مالی زیادی دارند می‌توانند در اجرای پروژه‌های بزرگ ایفای نقش کنند اما در حال حاضر، اراده‌ای جدی در سرمایه‌گذاران وجود دارد و آنها علاقه‌مند هستند تا از تجمیع سرمایه‌های خرد نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بازار مسکن، بازار با رونقی نیست و ممکن است بسیاری از مالکان، منتظر خریدار برای فروش محصول ساختمانی خود باشند. هم‌اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که از اعتبار خود استفاده کرده، سرمایه‌های خرد را جمع‌آوری کنند و با آنها، پروژه‌های بزرگ به راه بیندازند. شهرداری نیز زمینه مناسبی را برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری‌های خرد فراهم می‌کند.

مزجی با بیان این که اجرای این فرآیند می تواند مشکلات بزرگی را در شهر مشهد و سایر نقاط حل کند، گفت: شهرداری به عنوان نهاد مورد اعتماد مردم، می‌تواند بستر مناسبی را برای جمع‌آوری سرمایه خرد به وجود آورد.

ارسال نظر: