نگاهی متفاوت به ادبیات سخنرانی‌های اخیر رئیس‌جمهور

کدخبر: 963574

گزارش «نسیم» از تغییر لحن سخنان روحانی: چندی است که دیگر شاهد انتقادات تند رئیس‌جمهور نسبت به منتقدانش در سفرهای استانی و برنامه‌ها نیستیم و امروز هم شاهد نقدهایی با یک لحن آرام و نزدیک به اعتدال بودیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، امروز بیست و نهمین دوره تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی با حضور رئیس‎جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد. وقتی سخن از کشاورز به میان می‎آید ناخودآگاه چهره‎‎ای آرام، پرتلاش و فداکار در ذهن هر فرد متبادر می‎شود.

وقتی وزیر کشاورزی که با سادگی لحن گزارشی از روند رو به رشد تولیدات کشاورزی و تلاش ویژه تولید کنندگان برتر برخی از محصولات کشاورزی ارائه کرد، شعف را می‎شد در چشمان همه حاضران در جلسه حتی مقام ارشد اجرائی کشور ملاحظه کرد.

رئیس‎جمهور کشورمان از ابتدای کلامش با الفاظی متین و امید بخش صحبت کرد به گونه‎ای که کشاورزانی که از راه دور و نزدیک در این مراسم حاضر شده بودند با شوق و اشتیاق سخنان روحانی را دنبال می کردند.

فضای سالن همایش بسیار آرام و آرامش بخش بود و رئیس‎جمهور نیز با آرامش بسیار زیادی سخنرانی کرد.

چند صباحی است که دیگر شاهد اظهارات تند رئیس جمهور نسبت به منتقدانش در سفرهای استانی و برنامه هایشان نیستیم و امروز هم نقدهایش را با یک لحن مردم پسند مطرح کرد.

رئیس‎جمهور با لحنی خودمانی خطاب به کشاورزان حاضر در جمع در خصوص معضل حضور دلالان گفت که این مشکلی است که از کودکی ما و وقتی که به مدرسه می‎رفتیم شاهدش بودیم و اکنون نیز همچنان وجود دارد.

حسن روحانی حتی گلایه‎اش از رسانه‎ها را نیز با لحنی از جنس رسانه بیان کرد و گفت: رسانه‎ها خیلی به دولت کمک نمی‎کنند و صدا و سیما از فرصت انتقاد نسبت به دولت 100 درصد استفاده می‎کند و در بیان خدمات دولت نمی‎دانم چرا گاهی مشکل پیش می‎آید؛ حتما یا در دوربین یا فرستنده مشکل است.

سخنان رئیس‎جمهور گرچه انقادی بود اما نه تنها باعث ناراحتی هیچ یک از حاضران در سالن و حتی خبرنگاران حاضر در سالن اجلاس سران نشد بلکه همه یا می‎خندیدند و یا به نشانه درک این سخنان سر تائید تکان می دادند.

ارسال نظر: