چمران: ارتباط خوبی با مجلس و دولت داریم

کدخبر: 965236

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها افزود: لایحه تغییر قانون شوراها که در حال بررسی در دولت است تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود/ شوراها بار عمده‌ای از دوش دولت برداشته‌اند، امیدواریم دولت نیز حقوق قانونی شوراها را به آنها بدهد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهدی چمران در جلسه انتخابات هیات‌رئیسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه ارتباط با دولت وظیفه شورای عالی استان‌ها است افزود: ارتباط خوبی با مجلس و دولت داریم. برقراری ارتباط با دولت، شخص رئیس جمهور و معاونان وی وظیفه ما است.

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هنوز به جایگاه اصلی شوراها نرسیده‌ام گفت: باید سعی کنیم به جایگاهی که امام راحل به آن اشاره کرده‌اند دست یابیم شورای عالی استان‌ها در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری کرد و با دولت و مجلس ارتباط تنگاتنگی داشته است که نتیجه تعامل با مجلس قابل تامل است.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی از طرح‌هایی که به مجلس می‌فرستیم به دلیل مخالفت شورای نگهبان پس گرفته می‌شود گفت: لایحه تغییر قانون شوراها که در حال بررسی در دولت است تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود تلاش ما بر این است که با وجود همه مشکلات اقتصادی بیشترین اعتبارات را برای شوراهای فرادست جذب کنیم.

رئیس سابق شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هم‌اکنون با دولت شخص رئیس جمهور و معاونین وی ارتباط خوبی داریم گفت: شوراها بار عمده‌ای از دوش دولت برداشته‌اند و امیدواریم دولت هم حقوق قانونی شوراها را به آنها بدهد با وجود تمام کاستی‌ها شوراها در سال‌های گذشته بسیار توانمند عمل کرده‌اند.

چمران در پایان گفت: به دلیل تعامل خوب با مجلس دعوتی از ریاست مجلس و اعضای مجلس داشته‌ایم که امیدواریم محقق شود.

ارسال نظر: