رحیم پور ازغدی: وحدت واقعی در سایه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم شکل می‌گیرد

کدخبر: 965375

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز در سبک زندگی ما هیچ نوع انتظار موجود نیست، کسی که انتظار موعود را می‌کشد یعنی منتظر عدالت است، ولی ما عدالتی را می‌خواهیم که منافعمان را تأمین کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسن رحیم پور ازغدی در همایش بزرگ "عهد جانان" با حضور دانشجویان و طلاب سراسرکشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به نقش امام حسن عسکری(ع) در پیشبرد اهداف نهضت مهدویت گفت: همه این برکات مهدوی، مدیون رشادت ها و زحمات امامی است که در دوران خفقان و سرکوب نقشه راه و هدایت را برای ما به ارمغان و دردانه خویش را برای نجات بشریت بر جای گذاشت و امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان امامت حضرت مهدی(ارواحنا فداه) را حفظ کردند و تقدیر و لطف خداوند به گونه‌ای رقم خورد که حضرت مهدی(ع) پنهان از دیده بدخواهان به دنیا آید.

وی با اشاره به شرایط دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: حاکمان به شدت امام را در محاصره قرار دادند تا با کسی ارتباط برقرار نکنند، ولی ایشان با شبکه ارتباطات با عنوان نهاد وکالت و نیابت با مردم ارتباط برقرار می‌کردند و از آن طریق پیام خود را انتقال می‌دادند و اداره جامعه شیعی، پاسخ به سئوالات شرعی و تنظیم رابطه و رفتار از جمله مواردی بود که رابطان در آن حوزه فعالیت داشتند و پس از امام حسن عسکری(ع)، حضرت مهدی(عج) به امامت رسیدند، البته شرایط خفقان دوران گذشته وجود داشت و این امام بزرگوار ابتدا از طریق نایبان خاص با مردم ارتباط داشتند و سپس از نظرها غایب شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام یازدهم در روزهای پایانی عمر با برکتشان نامه‌ای برای اهالی قم نوشتند که از این نامه مواردی دریافت شده است که اگر می‌خواهیم وحدت حوزه و دانشگاه معنای واقعی پیدا کند می‌بایست مطابق خواست حضرت گام برداریم و لب به سخن بگشاییم زیرا بیعت و وحدت در سایه مهدویت زمانی میّسر می‌شود که نسل جوان ما با فتنه‌ها مقابله کرده و با بصیرت رفتار کند زیرا مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم، برپایی حکومت بر پایه مشورت، تقویت بنیه معنوی و روح الهی مواردی هستند که وحدت واقعی در لوای آن شکل خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کار جامعه شیعه فقط عزاداری و جشن نیست، بیان کرد: متاسفانه امروز در سبک زندگی ما هیچ نوع انتظار موجود نیست، کسی که انتظار موعود را می‌کشد یعنی منتظر عدالت است، ولی ما عدالتی را می‌خواهیم که منافع ما را تامین کند. یادمان باشد خیلی از ما منتظر حضرت هستیم ولی در عمل وقتی ایشان تشریف بیاورند به مخالفت با ایشان خواهیم پرداخت زیرا در روایات ما گفته‌اند منتظر ظهور باشید، ولی نگفته‌اند فقط بنشینید و وظایف خود را کنار بگذارید تا امام زمان(عج) ظهور کنند. باید منتظرانه زندگی کنیم و منتظرانه برای آمدن حضرت تلاش کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه از پیامبر و ائمه اطهار(ع) روایات زیادی برای آمادگی در دوران غیبت به ما رسیده است اظهار کرد: برخی‌ در عزاداری‌ها قمه‌زنی می‌کنند ولی حاضر نیستند برای دفاع از دین اسلام و مسلمانان حتی زخمی کوچک بردارند. جامعه‌ای منتظر است که به استقبال ارزش‌هایی برود که امام زمان(عج) می‌خواهند آن را در جهان گسترش دهند. امام زمان(ع) امروز بهانه‌ای برای دنیای خیلی‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه منتظران واقعی اهل جهاد و مبارزه هستند، بیان کرد: فاسدین و ظالمین نمی‌توانند جزء یاران حضرت باشند. اگر کسانی که در دو ماه محرم مشکی پوشیدند و عزاداری کردند واقعاٌ تابع دین بودند، نمی‌بایست تا این حد خلاف و فساد و جرم در جامعه زیاد شده است زیرا به برخی‌ها می‌گویند دروغ نگو، گرانفروشی و کم فروشی نکن، حق‌کشی نکن، امر به معروف کن، جهاد کن، ولی این افراد در جواب می‌گویند هر گاه امام زمان(عج) آمد آن وقت کمک خواهیم کرد، ولی باید گفت کسانی که در عصر انتظار در زمینه سازی ظهور اقدامی نمی‌کنند در زمان ظهور نیز در کنار حضرت نخواهند ماند

وی با اشاره به اینکه برخی از شیعیان با قسمت‌های مشکل مذهب که نیاز به جانفشانی، جهاد و شهادت دارد کاری ندارند خاطرنشان کرد: این سبک زندگی مربوط به تشیع انگلیسی و آمریکایی است و چنین تفکری موجب شد در کربلا امام حسین(ع) را تنها بگذارند و وظیفه ما است که با این طرز تفکر در جامعه مبارزه کنیم و این همان کاری است که امام زمان(عج) در زمان ظهور انجام خواهند داد.

ارسال نظر: