امین حیایی: نقش‌فروشی آفت جدی بازیگری‌ست اما منظورم همبازیم در کلاه پهلوی نبود

کدخبر: 965723

این بازیگر با بیان این مطلب به «نسیم»، گفت: حرفم با کسانی است که یک شبه با پول بازیگر می‌شوند؛ عوامل اینها را با پول وارد فیلم می‌کنند اما دم از کمبود بودجه هم می‌زنند/ بخش خصوصی بیشتر سراغ اینها می‌رود

اخیرا گفتگویی از امین حیایی درباره نقش فروشی در سینما منتشر شده؛ صحبت‌هایی که باعث شد حتی طرف صحبت او را همبازیش در سریال "کلاه پهلوی" بدانند! امین حیایی در آن گفتگو درباره چهره هایی صحبت کرده بود که بواسطه صرف مقادیری پول، به معامله کردن نقشها در سینما می پردازند.

امین حیایی با این حال در گفتگو با خبرنگار «نسیم» با بیان اینکه استفاده ابزاری از سخنانش را محکوم می کند بیان داشت: من به حرفهایی که زدم اعتقاد راسخ دارم اما اینکه عکس من کنار امیرعلی دانایی ضمیمه مطلب شده را از اساس رد میکنم. چون این یک بازی رسانه ای و نوعی ناجوانمردی است چون منظورم نه این دوست خوب بازیگرم که نابازیگرانی هستند که با صرف پول وارد سینما می شوند.

وی ادامه داد: دانایی رفیق خوب من است و ما چندین سال است که با هم همکاریم و البته حدودا 9 سالی نیز در "کلاه پهلوی" با هم کار می کردیم بدون اینکه کمترین کدورتی میان مان پیش آید.

*در "آدم باش" هم با نقش فروشی برخورد داشتم

امین حیایی در توضیح بیشتر آنها که به واسطه پول جیب شان وارد سینما می شوند به «نسیم» گفت: من روی سخنم با کسانی است که این کاره نیستند و چون پول دارند یک شبه می شوند بازیگر. اینها کسانی هستند که متاسفانه در سالهای اخیر بارها با آنها مواجه شدم و در فیلم اخیرم "آدم باش" هم با آنها برخورد داشتم.

بازیگر آثاری چون "نقاب" و "سن پطرزبورگ" ادامه داد: متاسفم که بگویم چند سالی است رویه غلطی باب شده و آن هم اینکه بازیگرانی که توانمند هستند و درس این رشته را خوانده اند کنار گذاشته می شوند تا کسی که پول دارد جایشان را بگیرد. جالب است که طرف به واسطه اعطای پول وارد فیلم می شود اما دست اندرکاران از کمبود بودجه حرف می زنند.

*این روش، روش غلطی است

حیایی ادامه داد: این روش روش کاملا غلطی است؛ درست مانند کسی که تحصیلات پزشکی ندارد ولی می آید و جراحی می کند! کسی که تحصیلات بازیگری ندارد یا لااقل در صنف بازیگران شناخته شده نیست نباید به راحتی و با پرداخت پول نقش بگیرد.

حیایی افزود: یا باید این روش را محکوم کرده و هر طوری هست جلویش را بگیریم یا اینکه اگر بناست این رویه متعارف شود پس بیایند بخشی از پولی که از چنین چهره هایی می گیرند را در میان تمامی عوامل تولید فیلم توزیع کنند. چون عوامل حرفه ای هستند که جور این چهره های تازه کار را می کشند.

*سرمایه گذار "آدم باش" 500 میلیون هزینه کرد که یک سکانس در کار باشد

امین حیایی درباره این سوال که شنیده می شود سرمایه گذار "آدم باش" هم از جمله کسانی است که هزینه کرده تا در فیلمی ایفای نقش کند بیان داشت: نه، اتفاقا سرمایه گذار این فیلم در زمره چنین آدمهایی نبود. ایشان 500 میلیونی هزینه کرد و فقط در یک سکانس کوتاه حضور داشت شاید برای اینکه یادگاری از خود به جای بگذارد.

بازیگر"اخراجیها" و "خودزنی" در پاسخ به این سوال که این نقش فروشیها در پروژه های بخش دولتی هم وجود دارد یا نه گفت: آنچه من دیده ام بیشتر در مورد پروژه های بخش خصوصی بوده است که این اتفاق مرتب در این پروژه ها در حال رخ دادن است و البته خیلی وقت است این روند ادامه دارد.

وی در پایان گفت: شخصا امیدوارم که جلوی این روند گرفته شود تا نوعی بدبینی و یأس در میان چهره هایی که سالها تجربه بازی در تئاتر را دارند یا تحصیلات آکادمیک داشته اند پدید نیاید.

ارسال نظر: