مقاله استاد دانشگاه امیرکبیر به عنوان "مقاله داغ" انتخاب شد

کدخبر: 966166

مقاله احسان خامه‌‌چی، با عنوان "ذخیره‌‌سازی زیرزمینی گاز در میدان سراجه با هدف گازرسانی به کلان‌‌شهر تهران" از سوی پایگاه داده‌های مقالات علمی onepetro وابسته به انجمن مهندسین نفت دنیا (SPE) به این عنوان برگزیده شد

به گزارش «نسیم»، مقاله احسان خامه چی با عنوان ذخیره سازی زیر زمینی گاز در میدان فراجه با هدف گاز رسانی به کلان شهر تهران در سال 2006 در پایگاه داده‌های مقالات علمی onepetro وابسته به انجمن مهندسین نفت دنیا ( SPE ) منتشر شد و این مقاله تا 18 آذرماه سال جاری حدود 700 بار دانلود شده است که به دلیل ارجاع زیاد، این مقاله به عنوان مقاله داغ در این پایگاه اطلاعاتی انتخاب شده است.

خاطرنشان می‌شود، در پایگاه داده‌های مقالات علمی onepetro وابسته به انجمن مهندسین نفت دنیا ( SPE ) حدود 160 هزار مقاله و مستندات علمی منتشر شده است.

این مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد احسان خامه چی، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تحت راهنمایی دکتر فریبرز رشیدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

بنابراین گزارش، ذخیره سازی گاز از حدود 40 سال گذشته در کشورهای اروپایی مطرح بوده است و به دلیل اهمیت این موضوع طی چند سال گذشته ذخیره سازی گاز در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ذخیره سازی گاز می‌تواند در کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد به این معنی که گاز در فصل‌های گرم سال ذخیره سازی می‌شود و در فصول سرما از گازهای ذخیره شده استفاده می‌شود.

براساس این طرح می‌توان گاز را در زمان‌هایی که فروش آن کم است ذخیره کرد و در زمان تقاضا گاز ذخیره شده را به فروش رساند.

ارسال نظر: