محمدمهدی فکریان: بخش داستانی جشنوارعمار پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است

کدخبر: 966305

کارگردان مستند " الف، لام، میم" به «نسیم» گفت: مشخص است کارگردانان بخش داستانی شناخت خوبی نسبت به سینما و ابزار فنی آن دارند/ "سفیرفیلم" مستند "الف،لام، میم" را اکران می‌کند

محمدمهدی فکریان کارگردان مستند "الف، لام، میم" محصول سفیرفیلم، در این دوره از جشنواره مردمی عمار شرکت کرده است در گفتگو با «نسیم» گفت: این مستند درباره جوانی سی و پنج ساله است که در زمینه گچ کاری ساختمان مشغول به کار است و سواد اندکی در حد تحصیلات مقطع ابتدایی دارد. این جوان با تلاش حافظ کل قرآن کریم می شود و فیلم به ماجرای زندگی این جوان می‌پردازد.

دو دوره در جشنواره عمار شرکت داشته‌ام

وی با اشاره به اینکه برای دومین بار در جشنواره عمار حضور یافته است توضیح داد: مرکز فیلمسازی سفیرفیلم، مستند " الف، لام، میم" را به جشنواره معرفی کرد و خوشبختانه برای حضور در جشنواره پذیرفته شد.

این کارگردان اضافه کرد: احساس کردم این فیلم با موضوعات جشنواره عمار همخوانی دارد و این جشنواره جایی است که فیلم ما می تواند در آن دیده شده و مورد نقد قرار گیرد بنابراین تصمیم گرفتم با موافقت مرکز سفیر فیلم، این مستند را به دفتر جشنواره عمار ارسال کنیم و خوشبختانه پذیرفته هم شد.

"الف،لام، میم" شرایط اکران مناسبی نداشت

وی ادامه داد: مستند "الف ،لام، میم" در روز اکرانش در جشنواره عمار متاسفانه شرایط اکران خوبی نداشت. این فیلم در سالن شماره سه سینما فلسطین اکران شد که هم کوچک است و هم به لحاظ نور، صدا و کیفیت پرده، چندان مطلوب و استاندارد نیست به همین علت تعداد کمی برای دیدن فیلم آمده بودند اما همین تعداد اندک خوشبختانه فیلم را تا انتها تماشا کردند و راضی بودند.

این کارگردان افزود: متاسفانه فیلم اجازه اکران مردمی ندارد و مرکز سفیر فیلم تصمیم دارد خودش فیلم را عرضه و اکران کند و به این شکل فیلم ما شاید مثل دیگر فیلم های این جشنواره اکران های شهرهای دیگر را تجربه نخواهد کرد. به همین دلیل جشنواره عمار تنها جایی بود که می توانستیم فیلم را قبل از اکران عمومی نمایش دهیم که متاسفانه شایط کیفی بد سالن روی این موضوع سایه انداخت.

مستند ماه رمضان اکران می‌شود

فکریان گفت: احتمالا رمضان سال آینده این فیلم اکران عمومی در مراکز مختلفی از جمله مراکز فرهنگی و ادارت وزارت ارشاد خواهد داشت و قبل از آن نیز اکران فیلم در دانشگاه ها را خواهیم داشت. همچنین این فیلم قرار است رمضان سال آینده از شبکه قرآن نیز پخش شود.

فکریان در مورد جشنواره عمار توضیح داد: امسال موفق به دیدن برخی از فیلم های جشنواره شدم و فکر می کنم سطح جشنواره فیلم عمار در زمینه داستانی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

فیلم "علمک" و انیمشن "گزینه های زیر میز" حرفه‌ای بودند

وی افزود: در بخش داستانی آثار مقبول تر وحرفه ای تری دیده می شود و مشخص است کارگردانان این بخش شناخت خوبی نسبت به سینما و استفاده از ابزار فنی آن دارند. از بین فیلم های برتر که موفق به تماشای آن ها شدم می توانم به فیلم "علمک" و انیمشن "گزینه های زیر میز" اشاره کنم. اما اغلب کارهای مستند چندان چنگی به دل نمی زنند و در همان حال و هوای ساختارهای آماتوری قرار دارند.

ارسال نظر: