کاتب: راه قطع وابستگی بودجه به نفت توجه به تولید در بخش کشاورزی و صنعت است

کدخبر: 967045

عضو کمیسیون بودجه در نطق میان دستور مجلس افزود: شاهد کمترین رشد در خصوص بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال ۹۴ هستیم/ باید کشور را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اداره کرد

به گزارش «نسیم»، غلامرضا کاتب در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت، گفت: قطعا نظام مقدس جمهوری اسلامی با وحدت و همدلی و یکپارچگی مسیری را که امام راحل ترسیم کرده‌اند و رهبری عظیم‌الشان آن را هدایت می‌کنند می‌تواند بر استکبار جهانی فائق آید و مسیر رشد و شکوفایی خود را با سرعت بیشتری طی کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به دولت و وزارت امور خارجه توصیه کرد تا حداکثر تلاش خود را در جهت انسجام ملت‌های مسلمان به ویژه کشورهای منطقه به کار گیرند.

وی با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت گفت: این وضعیت شرایط جدیدی را برای کشور به وجود آورده است تا بتوان با قطع وابستگی بودجه به منابع نفتی، کشور را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اداره کرد. در لایحه بودجه سال آینده وابستگی بودجه به منابع نفتی 31 درصد تعیین شده است. راه قطع وابستگی بودجه به نفت توجه به تولید در بخش کشاورزی و صنعت است تا بتوان به اهداف عالی‌مان برسیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از بودجه اختصاص یافته به بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: شاهد کمترین رشد در خصوص بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال 94 هستیم. به همین دلیل چند توصیه به همکاران و دولت دارم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته 85 درصد اعتبارات کشور در بخش جاری هزینه شده است انتظار دارم در بررسی بودجه سال آینده از هرگونه افزایش اعتبارات هزینه‌ای خودداری شود تا بتوانیم به فرمان مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان توصیه کرد: در شرایط فعلی وظیفه‌تان این است که برای ارتقای کارآیی و بهره‌وری به گونه‌ای تدبیر و عمل کنید که هر کس که می‌تواند کالا و خدمات ارزان‌تر و با کیفیت‌تری تولید کند کالا از آن فرد خریداری شود و وظیفه اصلی خود که مدیریت عرضه و تقاضا با کمترین هزینه است را در دستور کار خود قرار دهید.

کاتب خطاب به مسئولان صندوق توسعه ملی درخواست کرد: از آنجا که هدف اصلی مجلس از افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی برای حمایت از تولید و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و تعاونی است لکن این مساله به این مفهوم نیست که صندوق خیال کند فقط به پیشنهاداتی که بیش از پنج میلیارد تومان نیاز دارد پرداخت کند. این نگرش آسیب جدی به کارگاه‌های کوچک زده و موجب افزایش بی‌عدالتی می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد پس از اتمام پروژه آزادراه قم گرمسار، بزرگراه فیروزکوه را برای دسترسی استان‌های مرکزی و جنوبی کشور به استان‌های شمالی در دستور کار قرار دهد.

ارسال نظر: