طیبی، کارگردان "پپرونی": شخصیت‌های این نمایش در پشت نقابی، خیانت خود را پنهان کرده‌اند

کدخبر: 967434

مسعود طیبی که "پپرونی" را در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره فجر دارد به «نسیم» گفت: این نمایش که قرار است به "اتوبار" تغییر نام دهد در فضایی کاملا رئالیستی به زندگی دروغین دو زوج می‌پردازد

نمایش "پپرونی" اثر جدید مسعود طیبی است که در بخش تازه های تئاتر جشنواره فجر حضور دارد. طیبی در گفتگو با «نسیم»، از پپرونی گفت که قرار است به "اتوبار" تغییر نام دهد و از شخصیت های داستانش گفت که هر کدام آن چیزی نیستند که بازگو می کنند و همگی در پشت نقابی پنهان شده اند.

مسعود طیبی از نحوه رسیدن به پپرونی گفت: اکثر فضای کارهای من رئالیستی است و من این فضا را دوست دارم و چندی پیش دوستان یک سری متن به دست من رساندند که ساختار نمایشی خوبی داشتند و توانستم از بین این نمایش نامه ها ، نمایش "پپرونی" خانم سپیده خمسه نژاد را برای جشنواره فجر آماده کنم ولی من با مشورتی که با نویسنده داشتم قرار شد اسم کار را به "اتوبار" تغییر دهیم. و پس از پذیرفته شدن متن از سوی دبیرخانه، خانم خمسه نژاد سه بار این متن را بازنویسی کردند تا سرانجام به این متن نهایی رسیدیم.

وی از بازیگرانی که قرار است او را همراهی کنند، نام برد و گفت: مسعود میرطاهری، بهروز کاظمی، شیوا مکی نیا، خانم کاظمی گروه بازیگران این نمایش هستند که من را در این کار یاری می دهند.

کارگردان این نمایش از قصه پپرونی برای ما گفت: داستان پپرونی درباره یک زوجی است که طی تغییر و تحول مالی که برای آنها پیش می آید قصد دارند خانه کوچکشان را عوض کنند و به جای بزرگتری نقل مکان نمایند. و زوج دیگری که با اینها رفاقتی دارند، آمده اند تا به اینها کمک کنند و در این بین با صحبت هایی که می شود متوجه می شویم که زوج اول داستان درگیر فروش مواد مخدر و قرص های روان گردن شده اند و زوج دوم این ماجرا را متوجه شده و قصد کمک به آنها را دارند تا از این منجلاب خارج شوند. و در حین داستان متوجه می شویم که تمامی شخصیت های این نمایش به نحوی در زندگی شخصی خود، پا را فراتر از خط قرمزهای زندگی گذاشته اند و داستان با این خیانت ها جلو می رود تا داستان های این افراد برای ما مشخص می گردد و درنهایت تمامی شخصیت ها ترجیح می دهند در همان سکوت و سکون خود باقی بمانند و زندگی خود را ادامه دهند.

ارسال نظر: