اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد

کدخبر: 968193

مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی با حضور علی لاریجانی ، حداد عادل، علی یونسی، آیت الله تسخیری، آیت الله اراکی و جمعی از علمای جهان اسلام در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی با حضور دکتر لاریجانی ، حداد عادل، علی یونسی، آیت الله تسخیری، آیت الله اراکی و جمعی از علمای جهان اسلام در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد .

در این مراسم آیت الله شیخ فاضل مالکی از علمای عراق سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه وحدت به زمان و مکان خاصی نیاز ندارد گفت : سرزمین ما اگر اسلامی باشد باید آن را سرزمین وحدت قرار دهیم ، وحدت سرچشمه قدرت و منبع قدرت است .

* منظور از وحدت از دست دادن هویت نیست وی ادامه داد: ایمان حق و راستین یک اصل است اما در کنار این اصل وحدت واقعی بین پیروان این اعتقاد نباشد مردم نمیتوانند به پیروزی برسند .

فاضل المالکی افزود: وحدت به معنای طرفداری از جریانی خاص در مقابل جریان دیگر نیست ، اگر وحدت همراه با انسجام باشد بسیار کارساز خواهد بود ، منظور از وحدت از دست دادن هویت نیست بلکه مصون نگه داشتن هویت در عین وحدت است .

* در کنار تهران و آیت الله خامنه ای هستیم در این مراسم همچنین شیخ احمد الزین رئیس هیأت امنای لبنان سخنرانی کرد و گفت: ما از آنچه در منطقه شاهد هستیم متأسفیم ، آنچه تحت عنوان وقایع هولناک میبینیم حکایت از این دارد که امت اسلامی نتوانسته است با کاروان پیش برود و عقب مانده است .

وی با اشاره به اهانت هایی که به مقدسات مسلمان میشود و هم چنین مسئله قدس اظهار داشت: ما متأسفیم که هیچ کدام از رهبران جهان اسلام حرکتی نمیکنند این نکته به این دلیل است که رهبران ما نتوانستند حقیقت اسلام را پیاده کنند و این توفیق را نداشتند که مصوبات و قطعنامه های مصوب خود را اجرا کنند چرا که تحت تأثیر سیاست های صهیونیست ها هستند .

رئیس هیأت امنای علمای لبنان با تأکید بر اینکه راه حل وحدت مسلمان در تهران است تصریح کرد: مادامی که تهران به سیاست های قانونی خودش تمسک جسته و در برابر هرگونه مصوبه و قطع نامه ای که بوی وابستگی میدهد می ایستد میتواند در خور و شأن این باشد که ما را نجات دهد .

شیخ احمد الزین اظهار داشت: غرب و آمریکا در صدد است اموال و دارایی های ما را مصادره کند و موقعیت سوق الجیشی ما را تحت سیطره خود قرار دهد تا بتواند منافع ما را در اختیار اسرائیل قرار دهد ، با این شرایط ما در کنار تهران و آیت الله خامنه ای هستیم و به این امر اعتقاد راسخ داریم

* رخدادها در احتکار برخی سیاستمداران است در ادامه این مراسم هم چنین شیخ بلال سعید شعبان فرزند مرحوم سعید شعبان گفت: نبود وحدت کیان خانواده را از هم میپاشد چه برسد به کیان جهان اسلام و یک امت .

وی ادامه داد: تقریب بین مذاهب بر عهده علمای اعلام است و مشکل ما در عصر جدید این است که برخی شیعیان تصور میکنند که اهل سنت همه جز داعش هستند و برخی از اهل سنت نیز فکر میکنند شیعیان قرآن دیگری دارند.

شیخ بلال شعبان هم چنین با انتقاد از اینکه چه کسی باید در بین مسلمین این شبهه ها را برطرف کند افزود: یکی از مشکلات ما این است که امت ما نقش خود را به درستی ایفا نمیکند و حرف خود را نمیزنذ، درست است که رخدادها در احتکار برخی سیاستمداران است اما چه کسانی باید در برابر این حاکم بایستد؟ این حاکمان استکباری با اقتصاد دنیا بازی میکنند تا جایی که قیمت هر بشکه نفت از ١٢٩ دلار به ٤٨ دلار میرسد و متأسفانه جهان غرب فقط ایران و روسیه را موردهدف قرار داده است .

همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس، شیخ خالد عبدالوهاب رییس جماعت علمای جنوب عراق با اشاره به اینکه جنگ در عراق بزرگترین جنگی است که ما با آن مواجهیم گفت: نبرد ما با داعشی هاست، این گروه بدن های مردم عراق را به یک کالبد تبدیل کرده است و پیام مردم عراق را به یک پیام واحد تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: رسانه ها این واقعیت کشتار را پنهان کردند و یک پیام غلط را یادآور شدند . تبلیغات و رسانه ها فقط در مورد سقوط موصل حرف زدند که این یک چالش بزرگ است .

خالد عبدالوهاب تأکید کرد: موصل در جریان یک توطئه سقوط کرد . اگر منبرها را در عراق از دست دهیم باید منتظر یک نبرد طایفه ای باشیم . باید هسدار داد نگذارید سوریه به موصلی دیگر تبدیل شود .

ارسال نظر: