یونسی: امنیت و عدالت وقتی مستقر است که وحدت امت اسلامی برقرار باشد

کدخبر: 968197

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها در کنفرانس وحدت اسلامی افزود: مسئله‌ای مهمتر از وحدت و امنیت نیست؛ باید وحدت را به عنوان استراتژی انتخاب کنیم که انتخاب رهبری و امام است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی یونسی در کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه در مدت مأموریت خود در دفاع از حقوق مذاهب اسلامی در ایران و اقلیت های مذهبی و در حوزه قضایی و امنیتی بودم تاکید کرد: اهمیت مسأله وحدت را درک میکنم و میدانم هیچ مسئله ای مهم تر از وحدت و امنیت نیست . امنیت و عدالت وقتی مستقر است که وحدت امت اسلامی برقرار باشد .

وی با اشاره به اینکه در این زمینه چهار دیدکاه وجود دارد، افزود: برخی صریحأ مخالف وحدت هستند هم ازگفتار و هم عمل که هم در بین اهل سنت هست و شیعه . گروه دوم موافق وحدت هستند اما تاکتیکی امر وحدت را قبول دارند، استراتژی اینها منافقانه است و ضررش به اندازه گروه اول است . گروه سوم وحدت را به عنوان استراتژی قبول کردند . همه بزرگان وحدت را عامل موفقیت میداندد . اما گروهی دیگر وحدت را هدف میدانند که این ایده آل میدانند .

حجت‌الاسلام یونسی اظهار داشت:ما باید وحدت را به عنوان استراتژی انتخاب کنیم که انتخاب رهبری و امام است . دو عامل عالمان و حاکمان هم میتوانند عامل وحدت باشند و هم عامل اختلاف. جهان اسلام از هر دو جهت گرفتار این دو گروه است: برخی دولت ها به تفریط دعوت میکنند و برخی دیگر به دشمنی سوق میدهند .

وی تصریح کرد: جهان اسلام به شجاعت در فتوا و عمل نیاز دارد . شجاعت در فتوا خاص علما است که به صراحت فتوا دهند که تحقیر مسلمانان و ریختن خون آنها و تحریک مسلمان ها حرام است . بعد از انقلاب امام و رهبری فتوا دادند که نماز خواندن در خلف اهل سنت لازم است ، عده ای این را تحمل نکردند. اما امروز شاهدیم در یک مسجد دو نماز برگزار میشود این اختلاف افکنی است و خلاف فتوای امام .

دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه باید از کثرت مسلمانان و مساجد خوشحال باشیم نه اینکه به فکر تفرقه باشیم افزود: تفرقه انگیزی از سوی علمای سو است و جنگ افروزی از سوی برخی حاکمان . درجمهوری اسلامی درجهت تقریب دو کار بزرگ صورت گرفت اول تصویب قانونً شوراها و دیگر اینکه ایجاد شوراهای حل اختلاف و بدین ترتیب هزاران نفر از اهل سنت در امور قضایی خود وارد شدند.

ارسال نظر: