معاون وزیر نیرو: قرارداد ساخت هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر مبادله شد

کدخبر: 968242

هوشنگ فلاحتیان افزود: وزارت نیرو در مجموع در سال ۹۳ حدود هزار مگاوات قرارداد احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی را با بخش خصوصی مبادله کرد که تعدادی از آنها موفق به ثبت سفارش و آغاز عملیات اجرایی شده‌اند

به گزارش «نسیم»، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال 94 دست‌کم 200 مگاوات نیروگاه بادی جدید در مدار قرار دهیم درحالی که در 35 سال گذشته تنها 150 مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد شده است .

فلاحتیان با بیان اینکه فعالیت‌های لازم برای توسعه نیروگاه‌های فتوولتاییک نیز در حال انجام است تا از این مسیر برق تعداد بیشتری از مدارس، مساجد، اداره‌ها و مشترکان خانگی ازطریق پنل‌های خورشیدی تامین شود، گفت: راهبرد صنعت برق توسعه استفاده و کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، طی پنج سال آینده استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور چندین برابر می‌شود .

وی با تشریح اهداف اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل، گفت: در وهله نخست اولویت را به مراکز عمومی مانند مدارس، مساجد و اداره‌ها داده‌ایم و هدف‌مان آشنایی بیشتر مردم با سلول‌های فتوولتاییک است .

فلاحتیان اظهار داشت: خوش‌بختانه این اقدام در سراسر کشور صورت گرفته است و تعداد سلول‌های فتوولتاییک که در سال‌های 92 و 93 در کل کشور نصب شده، به‌شدت افزایش یافته است و ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی تا پایان سال 93 به 10 مگاوات می‌رسد .

معاون وزیر نیرو یادآور شد: برای اینکه مشترکان برق انگیزه بیشتری برای نصب سامانه‌های فتوولتاییک پیدا کنند ٬ 50 درصد از هزینه آن را از محل عوارض 30 ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت به‌صورت بلاعوض و تا سقف 45 میلیون ریال برای هر کیلووات قدرت نصب‌شده پرداخت کنیم که در استان‌های مختلف این موضوع اطلاع‌رسانی شده و ثبت‌نام‌هایی صورت گرفته است .

ارسال نظر: