مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: تاکنون هشت مدرسه استان به بخش خصوصی واگذار شده است

کدخبر: 968700

محبی افزود: آموزش و پرورش استان نیازمند دو هزار معلم ابتدایی است/ در شهرستان‌ها کمبود معلم زن داریم/ اگر سرانه متعلق به مدارس شاهد و ایثارگر پرداخت نشود، تبدیل به مدارس عادی می‌شوند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سلیمان محبی در گردهمایی کارشناسان، راهنمایان آموزشی و مدیران مدارس شاهد استان کرمانشاه از بدهی یک میلیارد تومانی دولت به مدارس شاهد و ایثارگر استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین اگر سرانه متعلق به این مدارس پرداخت نشود، آنها تبدیل به مدارس عادی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در بودجه امسال 120 میلیارد تومان هزینه سرانه مدارس استان برآورد شده است، گفت: این مبلغ هم به صورت کامل پرداخت نشده و به همین دلیل بیش از 80 طرح و پروژه نیمه تمام در آموزش و پرورش استان وجود دارد. سال گذشته نیز تنها 400 میلیون تومان برای تجهیز و تعمیر مدارس سهمیه داشتیم که اعتبار ناچیزی بود.

محبی، راهکار حل مشکلات را مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: متاسفانه در استان کرمانشاه شهرک‌های بسیار مظلومی از نظر آموزشی وجود دارند. به عنوان نمونه در شهرک کرناچی بیش از 18 کلاس در کانکس‌های غیراستاندارد برگزار می‌شد که بعد از پیگیری مدیران استان و کمک شهرداری از بخش مالیات‌ها این مدارس وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح خصوصی‌سازی مدارس استان آغاز شده است، از واگذاری هشت مدرسه به بخش خصوصی تاکنون خبر داد و گفت: نزدیک به دو هزار مدرسه ابتدایی در استان وجود دارد که با توجه به اضافه‌شدن پایه ششم، اکنون نیازمند دو هزار معلم ابتدایی هستیم. محبی، اصرار معلمان کم‌سابقه برای خدمت در مرکز استان و کمبود معلم زن در شهرستان‌ها را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان دانست.

ارسال نظر: