قائم‌مقام دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور: ۹۰ سمن در حوزه عفاف و حجاب فعال هستند

کدخبر: 970345

حبیبی افزود: تقویت سمن‌های عفاف و حجاب و هم‌افزایی آنها در این حوزه از اهداف برگزاری اجلاس هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد در عفاف و حجاب است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدنبی حبیبی، قائم مقام دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب در اجلاس هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد در عفاف و حجاب با تأکید بر اقدامات شهرداری تهران برای طرح تکریم از زن افزود: متأسفانه برخی افراد و به تبع آن برخی رسانه‌ها اصل این طرح را در نظر نگرفته و حاشیه‌پردازی کردند و این طرح آنگونه که بود معرفی نشد .

حبیبی از جمله اهداف برگزاری اجلاس هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد به تأکید بر اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بیش از 300 فعل در این جزوه آمده است که 26 دستگاه موظف به اجرای آنها شده‌اند البته با گذشت 10 سال از تصویب آن دستاوردی که باید در جامعه و دستگاه‌ها داشته باشد قابل توجه نبوده و انتظار می‌رود تا در اجرای آن همت بیشتری صورت گیرد .

قائم‌مقام دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور تأکید کرد: در حکومت اسلامی باید به مقوله عفاف و حجاب توجه بیشتری شود و هر حکومت‌گری که برای این دو مقوله کاری انجام ندهد از صلاحیت خود کاسته است .

وی به فعالیت 90 سمن در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: 60 سمن از این تعداد در این حوزه فعال بوده‌اند که یکی از مطالبات آنان اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب است .

حبیبی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس به چگونگی فراهم کردن تسهیلات لازم برای اجرای این مصوبه قانونی و برداشتن موانع اجرای این مصوبه عنوان کرد و گفت:‌ تقویت سمن‌های عفاف و حجاب و هم‌افزایی آنها در این حوزه از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است .

قائم مقام دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور در ادامه تصریح کرد: سمن‌ها باید از یکدیگر با خبر بوده و اقداماتی که هر کدام از آنها انجام می‌دهند را در اختیار یکدیگر قرار دهند چرا که در صورت این تعامل و تبادل اطلاعات بین سمن‌های این حوزه‌ها است که از دوباره کاری در پژوهش‌ها و مطالعات حوزه عفاف و حجاب پیشگیری می‌شود و موازی‌کاری نخواهیم داشت .

وی به کمیسیون‌ها کارگروه‌هایی که برای سمن‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب در این هم‌اندیشی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی هر کدام از کار گروه‌ها پس از اجلاس تهیه شده است و امیدوار هستیم تعامل خوبی را با هم برقرار کنند.

ارسال نظر: