فضلی‌نژاد: جریان رسانه‌ای کارگزاران تهدیدی جدی علیه منافع صنفی روزنامه‌نگاران است

کدخبر: 970883

سردبیر ماهنامه عصر اندیشه در گفتگو با «نسیم» افزود: روزنامه توقیف شده "مردم امروز" عضو جدید کارتل مطبوعاتی حزب کارگزاران است/ اصناف رسانه‌ای و اصحاب مطبوعات در برابر "کلاهبرداری مطبوعاتی" این حزب بایستند

پیام فضلی‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری «نسیم» با اشاره به توقیف روزنامه زنجیره‌ای و تازه تاسیس "مردم امروز" یادآور شد: تیم مطبوعاتی روزنامه "مردم امروز"، همان تیم روزنامه‌های توقیف شده "آسمان" و "شرق" و "شهروند امروز" و کارتل مطبوعاتی حزب کارگزاران و گروه نشریات "هم‌میهن" است که در سال‌های گذشته ده‌ها نشریه اعم از ماهنامه و هفته نامه و روزنامه را به مرحله توقیف برده است.

سردبیر مجله "عصر اندیشه" خاطر نشان کرد: این کارتل با جغرافیای رسانه‌ای کشور آشنا است و حدود و صغور این عرصه را می‌شناسد، اما روزنامه‌نگاران را طعمه پروژه‌های سیاسی خود می‌کند و برای کسب قدرت و ثروت، آینده صنفی و امنیت شغلی آن‌ها را قربانی هدف‌هایش می‌کند.

وی افزود: این روند به تضعیف اقتصاد رسانه‌ها می‌انجامد و آثار نامطلوبی را به جا خواهد گذاشت. چنین رویه یک رسانه‌ سیاسی یک کار حرفه‌ای نیست، بلکه نوعی کلاهبرداری مطبوعاتی است که بارها توسط این تیم در ایران اتفاق افتاده است.

سردبیر ماهنامه عصر اندیشه در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: به گمانم قوه قضائیه در عین پایبندی به وظایف ذاتی خود مانند توقیف نشریات متخلف، می‌تواند موضوع کلاهبرداری مطبوعاتی این جریان فرصت طلب را نیز بررسی و دنبال کند و انجمن های صنفی و تخصصی نیز در برابر چنین پدیده‌ای سکوت نکنند، چون معیشت نویسندگان و خبرنگاران از رهگذر سیاست‌های این کارتل رسانه‌ای تحت مخاطرات جدی قرار گرفته است و نمی‌توان دغدغه‌های صنفی‌های صنفی را نادیده گرفت.

ارسال نظر: