مجری برنامه "شوک": موفقیم چون سراغ چالش‌های متنوع می‌رویم

کدخبر: 971055

شاهین صمدپور، مجری و کارگردان مجموعه مستند "شوک" در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، تنوع موضوعات و مکان‌های تصویربرداری این اثر در شهرهای مختلف را از دلایل موفقیت آن طی ۶ سال پخش آن برشمرد

شاهین صمدپور درباره دلایل موفقیت برنامه تلویزیونی "شوک" به خبرنگار «نسیم»، توضیح داد: این که مستند "شوک" توانسته است بعد از 6 سال که از پخش آن می گذرد، هنوز هم مورد توجه باشد، دو دلیل اصلی دارد: نخست گوناگونی این برنامه که از موضوع اعتیاد تا سودای شهرت و مشهور شدن را دربرمی گیرد. درست به دلیل همین تنوع هم هست که بعد از سال ها هنوز جدید است و حرف های جدید هم برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: دوم این که برای تهیه یک قسمت از این مستند به بسیاری از مناطق سر زده می شود. گاهی تیم و عوامل این برنامه برای گرفتن تنها یک مصاحبه به شهر دیگری سفر می کند.

وی با بیان این که گونه مستند یکی از قالبهای مورد توجه برنامه سازی در همه کشورهاست بیان داشت: من خود طرفدار ژانر مستند هستم و کارهای مستند زیادی می بینم. در کنار مسابقات، مستندها هم یکی از گونه‌های مورد توجه در سراسر دنیا هستند اما عجیب است که وقتی در ایران از مردم نام چند مستند برتری را که دیده اند می پرسیم به زحمت به یک یا دو مورد اشاره می کنند.

صمدپور ادامه داد: ماجرای دوربین مخفی به طور کلی اتفاق نو و جدیدی بود که با طراحی بهراد صاحبقرانی در مستند "شوک" شروع شد و من هم سعی کردم آن را ادامه دهم.

وی در پایان به برخوردهای مختلف مردم با وی در مکان های عمومی اشاره کرد و افزود: جالب است بدانید چند قسمتی که از پخش "شوک" با اجرای من می گذشت وقتی مثلا برای خرید وارد مغازه ای می شدم صاحب مغازه طبق تصور قبلی اش فکر می کرد که برای گرفتن دوربین مخفی به آنجا رفته ام و فرضا اگر می پرسیدم این جنس ایرانی است، سریعا می گفت ما اصلا جنس خارجی نمی فروشیم، به تولید ملی اهمیت می دهیم و امثال این. در واقع بعضی از آنها ناگهان فرد دیگری می شدند و حرف هایشان بوی شعار می گرفت و در پایان هم از من می پرسیدند ضبط شد یا نه.

گفتنی است؛ این مجموعه مستند به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی در گروه اجتماعی شبکه سه سیما تولید می شود.

ارسال نظر: