وزیر کشور: عدم اشراف مدیران به چارچوب‌های قانونی، عامل اصلی تخلفات سهوی است

کدخبر: 972141

معاون حقوقی رئیس‌جمهور و وزیر کشور در نشستی مشترک "جایگاه مدیران حقوقی در استان‌ها و تحکیم حقوق شهروندی" را مورد بررسی قرار دادند

به گزارش «نسیم» به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در دیدار دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور با دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور "جایگاه مدیران حقوقی در استان ها و تحکیم حقوق شهروندی" بررسی شد.

در این نشست که در شامگاه آخرین روز از دی ماه در محل وزرارت کشور و با حضور مدیران دو دستگاه برگزار شد، گزارشی از مأموریت ها، اقدامات و برنامه های جاری معاونت حقوقی ارائه و انتظارات موجود در این عرصه از وزارت کشور و استانداران مطرح شد.

دکتر امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور این دیدار ضمن ترسیم وضعیت حقوقی مدیریت در استان های مختلف کشور آخرین شرایط تدوین منشور حقوق شهروندی و فرآیند دنبال شده در این خصوص را تبیین نمود.

همچنین مدیرانی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری وزارت کشور در خصوص موضوعات مورد توجه جلسه از جمله بنیه حقوقی مدیریت در استان ها و راهکارهای ارتقاء آن و همچنین اقدامات وزارت کشور در عرصه صیانت از حقوق شهروندی به تبادل نظر پرداختند.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان این دیدار در سخنانی ضمن تشکر از اقدامات و تلاش های حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، عدم اشراف مدیران در دستگاه های مختلف به وظایف و چارچوب های قانونی مرتبط با حوزه های مأموریتی خود را عامل اصلی بروز تخلفات سهوی برشمرد و بر ضرورت همکاری هرچه بیشتر در جهت گسترش آموزش های حقوقی مدیران تاکید کرد.

وزیر کشور با اشاره به سوابق مفیدی که در این راستا در دیوان محاسبات کشور تجربه شده است بر مدل سازی تلاش هایی از این دست در جهت پیشگیری از بروز تخلفات و اجرای حداکثری قانون در بدنه دستگاه اجرائی کشور تصریح نمود.

رحمانی فضلی همچنین با اشاره به گزارش های مجموعه هایی مثل کمیته تطبیق مصوبات، دیوان عدالت اداری و همینطور آراء محاکم، کارنامه دولت تدبیر و امید در پایبندی به قانون را افتخار آمیز دانست اما در عین حال بر ضرورت به حداقلِ ممکن رساندن انحرافات قانونی تصریح کرد.

شایان ذکر است مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور، همتی مشاور ارشد وزیر کشور و سامانی رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور از جمله مدیران وزارت کشور حاضر در این دیدار بودند.

وزیر کشور و معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

ارسال نظر: