رئیس اداره تعاون شیراز: تعاونی‌های توسعه و عمران در روستاهای این شهر تشکیل می‌شود

کدخبر: 972557

سعیدرضا عابد افزود: این تعاونی‌ها بهترین اقدام برای واگذاری تصدی‌گری‌ها در دولت است و در زمینه تأمین زیرساخت‌های روستایی و نگهداری از آنها بسیار مؤثر است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سعیدرضا عابد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری دشت ارژن با اشاره به تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه‌ای در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به تصویب رسید که بر مبنای آن به ازای هر روستا یک تعاونی توسعه و عمران روستایی ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در روستاها، گفت: این تعاونی‌ها بهترین اقدام برای واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی است و می‌تواند در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و نیز نگهداری آنها مؤثر باشد. منافع ناشی از ایجاد تعاونی‌های توسعه و عمران روستایی به‌طور مستقیم به ساکنان روستا برمی‌گردد.

رئیس اداره تعاون شیراز با اشاره به تفاوت قیمت محصولات از محل تولید در روستا تا عرضه در شهرها، واسطه‌ها را دارای نقش اساسی در این افزایش قیمت معرفی و خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت تأمین نیاز تولیدکنندگان یکی از اقدامات مؤثر در کنترل این افزایش قیمت است و با همکاری جهاد کشاورزی به دنبال ایجاد تشکلاتی هستیم تا با محور جهاد کشاورزی تهیه نهاده‌ها و نیز بازاریابی محصولات صورت گیرد.

ارسال نظر: