رحیمی: قانون هم برای حذف پردرآمدها تکلیف کرده و دولت باید برای این مهم همت کند

کدخبر: 972835

رئیس دیوان محاسبات در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: با تخصیص ۸۰ درصد از بودجه برای هزینه‌های جاری بی‌تردید کشور خیلی گران اداره می‌شود

به گزارش «نسیم»، وی با اشاره به اینکه هم اکنون 76میلیون و 500هزار نفر یارانه دریافت می کنند،اظهار داشت: قانون هم برای حذف پردرآمدها تکلیف کرده و دولت باید برای این مهم همت کند. وی با محکوم کردن رسانه های فرانسه در توهین به پیامبر اسلام گفت:پیامی که از سوی مقام معظم رهبری برای جوانان اروپا و امریکای شمالی فرستاده شد گام ارزشمندی در جهت خنثی سازی اسلام هراسی است که از سوی سرویسهای جاسوسی غربی تبلیغ می شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: از سال 83 دولت‌ها تکلیف دارند، تا بودجه‌ریزی را عملیاتی کنند، یعنی با پول کمتر خدمات بهتر دریافت کنند و قیمت تمام شده کالا و خدمات با لحاظ صرفه اقتصادی در نظر گرفته شود، اما سازمان‌ها بدون بررسی کالا و خدمات خود هر سال دنبال افزایش بودجه هستند.

وی ادامه داد:‌ توطئه کاهش قیمت نفت از مصادیقی است که بودجه‌ریزی عملیاتی را ضروری‌تر می‌سازد. رحیمی با تاکید بر لزوم قطع وابستگی هزینه جاری به نفت، گفت: مطابق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه پنجم، هزینه‌های جاری کشور نباید به نفت وابسته باشد، درآمد نفتی ثروتی بین‌نسلی است که باید برای توسعه کشور هزینه شود، نه اینکه صرف هزینه جاری شود. رئیس دیوان محاسبات کشور بیان کرد: پیشنهادی به کمیسیون تلفیق ارائه داده‌ایم، مبنی بر اینکه در بودجه 94 هزینه جاری از درآمد نفتی جدا شود و درآمدهای نفتی صرف عمران و توسعه کشور شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه هر ماه 76 میلیون و 500 هزار نفر یارانه می‌گیرند، گفت: اگر یارانه 10 میلیون نفر از پردرآمدها حذف شود، سالانه 5 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت که اگر به نظام سلامت اختصاص یابد برای مردم مطلوب است، در حالی که هم اکنون رقمی هم از بودجه عمومی کسر شده و صرف پرداخت یارانه‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد جمعیت کشور که افرادی ثروتمند هستند مالیات نمی‌دهند، زیرا سیستمی کارآمد برای اخذ مالیات‌ها نداریم، البته طرح جامع نظام مالیاتی در مرحله نهایی قرار دارد.

ارسال نظر: