فرماندار هرسین: شبکه آبرسانی ۱۷ روستای شهرستان تا تابستان ۹۴ تکمیل می‌شود

کدخبر: 974252

محمدی افزود: در صورت تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال شهرستان، بخش مهمی از آبرسانی پاسار، دهکده مهارت، سالن ورزشی و ساماندهی پارک توحید هرسین و مجتمع فرهنگی- هنری بیستون اجرایی می‌شود

یاور محمدی، فرماندار شهرستان هرسین در گفتگو با «نسیم» درباره آخرین وضعیت آبرسانی مجتمع پاسار عنوان کرد: حدود 37 روستای این شهرستان با کمبود آب مواجه هستند. این روستاها تنها در ساعاتی از روز آب دارند و نیاز است که هم آب بهداشتی و هم آب آشامیدنی سالم در اختیارشان قرار گیرد. در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 90، یکی از ردیف‌هایی که مورد توجه قرار گرفت، همین بحث آبرسانی مناطق روستایی بوده است که امسال از محل ماده 180، سفر مقام معظم رهبری و منابع دولت اعتبارات خوبی به این پروژه تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود 30 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه کنار گذاشته‌ایم، گفت: بر اساس تعهدی که پیمانکاران پروژه دارند، وضعیت آبرسانی 17 روستا از این 37 روستا تا تابستان سال 94 تعیین می‌شود و آب مناسب در اختیارشان قرار خواهد گرفت. 20 روستای دیگر چون پراکنده هستند و وضعیت اعتبارات سال 94 هم هنوز مشخص نیست، تصمیم‌گیری برای آبرسانی به آنها زود است اما اعتبارات موردنیاز برای ایجاد شبکه آبرسانی سالم و بهداشتی این 20 روستا بیش از 50 میلیارد ریال خواهد بود. البته رقم قطعی با توجه به قیمت‌های سال 94 محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در بحث اعتبارات شهرستان هرسین نسبت به سال 92 و 91 وضعیت خوبی داریم و دولت برای شهرستان سنگ تمام گذاشته است، اظهار کرد: اعتباراتی که از محل ماده 180، منابع استانی و سفر مقام معظم رهبری به شهرستان اختصاص یافته است، چیزی حدود 200 میلیارد ریال و مبلغی قابل توجه است. در صورت اختصاص کامل این اعتبارات، بخش قابل توجهی از پروژه‌های مجتمع آبرسانی پاسار، دهکده مهارت فنی و حرفه‌ای هرسین، مجتمع فرهنگی- هنری شهر بیستون، سالن ورزشی سقف بلند و ساماندهی پارک توحید هرسین که مطالعات آنها انجام شده است، به مرحله اجرا درمی‌آید.

ارسال نظر: