شهریاری: سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده باید در پیشگیری و بهداشت هزینه شود

کدخبر: 974559

رئیس کمیسیون بهداشت از اصلاح اولویت‌‌های هزینه‌‌کرد مالیات بر ارزش افزوده در بخش سلامت خبر داد و گفت: در قانون بودجه ۹۴ هزینه‌‌کرد این اعتبار با اولویت پیشگیری و بهداشت است

حسینعلی شهریاری در گفتگو با «نسیم» در خصوص عدم تحقق کامل اعتبارات سلامت در سال 93 گفت: دولت یازدهم عزم و اراده جدی تری نسبت به پرداخت اعتبارات حوزه سلامت داشته و به گفته مسئولان دولت مابقی اعتبارات سلامت نیز تاپایان سال محقق می شود.

وی افزود: مسائل اعتباری تنها مربوط به حوزه سلامت نیست بلکه کل کشور با آن دست به گریبان است و با بهره وری و مدیریت منابع امیدواریم مشکلی ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه برای سال آینده منابع لازم در حوزه سلامت دیده شده است، تصریح کرد: دائمی شدن قانون اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به سلامت از مهمترین اقداماتی است که با جابجایی دولت نیز باید سهم سلامت از این بخش تخصیص داده شود.

شهریاری از اصلاح اولویت های هزینه کرد اعتبارات یک درصد مالیات برارزش افزوده خبر داد و گفت: در بودجه سال گذشته بحث درمان مناطق محروم نیز به عنوان یکی از محل های تخصیص این اعتبار دیده شده بود که در قانون بودجه سال آینده هزینه کرد این اعتبار با اولویت پیشگیری و بهداشت اصلاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمیتوان در حوزه سلامت تنها به پیشگیری و بهداشت تمرکز کرد، افزود: اصلاح نظام درمان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا فردی که بیمار می شود باید امکانات لازم برای درمان در بیمارستان ها به وی ارائه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت ادامه داد: پیشگیری، درمان و توانبخشی سه مقوله اصلی در حوزه سلامت هستند که از هم جدا نیستند و برای ارتقای سلامت و نظام ارائه خدمت باید به این سه مولفه در کنار هم توجه شود.

شهریاری در پایان از اصلاح قانون پذیرش بیماران تصادفی در بیمارستان های دولتی خبر داد و خاطر نشان کرد: با اصلاح این قانون بیمار پس از دریافت مرحله اول درمان و ترخیص از بیمارستان در صورت نیاز به درمان مجدد بیمارستان موظف به پذیرش بیمار و ارائه خدمات مورد نیاز به وی است.

ارسال نظر: