کارشناس مسائل خانواده: همسریابی جوانان در فضای مجازی توصیه نمی‌شود

کدخبر: 974992

حلوائیان در گفتگو با «نسیم» افزود: رویکرد وزارت ورزش در راه‌اندازی سایت همسریابی باید به راهنمایی و مشاوره در فضای مجازی تغییر کند/ حیای دختران مذهبی اجازه نمی‌دهد از این طریق همسر انتخاب کنند

حجت‌الاسلام مهدی حلوائیان در ادامه این گفتگو تصریح کرد: اینکه سایتی به نام سایت همسریابی در فضای مجازی ورود پیدا کند و کار خود را رسمی جلوه دهد به دلیل ویژگی‌هایی که فضای مجازی دارد و عدم امنیت اطلاعات و نظارت لازم، خیلی توصیه نمی‌شود و جوابی خوبی هم نمی‌دهد زیرا ممکن است اطلاعات دختران و پسران به بیرون نفوذ کند و حتی حیای دختران مذهبی ما اجازه نمی‌دهد که در این فضا قرار بگیرند و از این طریق همسر انتخاب کنند.

در تهران یک موسسه‌ای را دیدیم که الگو این موسسه می‌تواند راهبردی برای چنین اقداماتی باشد، این موسسه دارای یک فضای ساختمانی بود و در آن فضا تعدادی مشاور و روانشناس حضور داشتند. دختران و پسرها اطلاعات خود را برای ازدواج به این موسسه می‌دادند و پس از ثبت، طبق نظر روانشناسان کسانی که شهر، فرهنگ و سلایق و علایق آنها با هم نزدیک باشد به یکدیگر معرفی می‌شوند و اگر پسند کردند، در همان موسسه قرار گذاشته می‌شود و با نظارت موسسه با یکدیگر صحبت می‌کنند و بعد اطلاعات در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفت و با حضور خانواده‌ها و با یک امنیت خاطری این اتفاق صورت می‌گیرد. اینکه این روال در فضای مجازی صورت بگیرد، به ازدواج ختم نمی‌شود.

اگر وزارت ورزش تصمیم به چنین اقدامی دارد باید حتما شماره تلفن‌ها محفوظ باشد و اطلاعات شخصی افراد در دست یکدیگر قرار نگیرد. ازدواج یک کار تیمی است نه انفرادی و هر اقدامی صورت می‌گیرد باید حتما نفش پدر و مادر در آن پر رنگ باشد به‌ویژه پدر خانواده که اسلام ازدواج دختر را منوط به اجازه پدر قرار داده است.

ارسال نظر: