مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور: ایران میزبان بیش از ۳۰ میلیون پناهنده بوده است

کدخبر: 974999

کاظمی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر از پناهندگان، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کشور هستند/ سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به آمار پناهنده‌های کشور اضافه شد/ خدمات ایران به پناهندگان الگوی کشورهای دیگر است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، عزیز کاظمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در همایش مدیریت بحران و حمایت از پناهندگان در استانداری کرمانشاه با بیان اینکه طبق آمار رسمی بیش از 43 میلیون و طبق آمار غیررسمی 50 میلیون پناهنده در دنیا وجود دارد، عنوان کرد: افتخار داریم که بیش از 33 سال میزبان پناهندگان بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خدمات جمهوری اسلامی به پناهندگان الگویی برای دیگر کشورهاست، گفت: ایران تاکنون میزبان بیش از 30 میلیون پناهنده بوده است که این جمعیت شناور به اندازه یک کشور وسعت دارد. رویکرد ما در این باره این است که علل‌شناسی کنیم و در عین حال عزت، حرمت و شان پناهندگان حفظ شود و آنان از وضعیت ایده‌آلی برخوردار باشند. البته ورود تبعه غیرمجاز به کشور هیچ توجهی ندارد و ما هم از پناهندگان و هم دولت متبوع آنها می‌خواهیم که نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که قوانین ایران اجازه ورود هر شخصی از هر مرزی را نمی‌دهند.

وی افزود: در سال گذشته 100 هزار نفر به آمار پناهنده‌های کشور اضافه شد که در این زمینه مشکلاتی هم داشته‌ایم. ما با همسایگان خود روابط بسیار خوبی داریم و هیچ مشکلی در مهاجرت و پناهندگی نداریم. اما برخی مواقع اقدامات قانونی در مرزها صورت نمی‌گیرد که از دیدگاه ما شایسته نیست و مسئولان مرزهای دو کشور باید به قوانین احترام بگذارند.

ارسال نظر: