فرمانده سپاه: جهاد در راه خدا هیچگاه تعطیل بردار نیست

کدخبر: 975326

سرلشکر جعفری در یادواره شهدای قنیطره گفت: قابل تصور نیست، صهیونیست‌ها چنین غلطی کنند و بگویند که ما نمی‌دانستیم یک سردار ایرانی در میان آنهاست/ آنها باید بدانند برای ما فرقی میان جوان ایرانی، لبنانی، سوری و عراقی نیست

به گزارش خبرنگار «نسیم» سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای قنیطره که عصر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد گفت: شهدای اخیری که این مجلس به مناسبت انها برپا شده در ادامه مسیر بقیه شهدایی که تا به حال اسلام داده خواهد بود. . وقتی امام فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و این شعارهای ارمانی را مطرح می کردند، ما نمی فهمدیم جنگ هم نعمت بود به چه معناست، اما امروز داریم می بینیم که یک جنگ با این همه خسارت چگونه می تواند نعمت باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی در حال پیشرفت است و دلهای ملتهای مظلوم جهان چه مسلمان و غیرمسلمان را تصرف می کند. وقتی جنگ 33 روز پیش امد همه نگران بودند اما انهایی که به ارمان امام اعتقاد داشتند راه را با اعتقاد ادامه دادند. چه کسی تصور می کرد یک گروهی که حتی دولت ان کشور نیز زیاد انها را به رسمیت نمی شناخت بتوانند در برابر ارتش تا بن دندان مسلحی مقاومت کند و انها را به شکست بکشانند. یا گروهی کوچکی بتوانند در 22 روز اسراییل را شکست دهد. این پیروزی ها به برکت مجاهدت رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس به دست امده و اگر اینده پژوهان توانای تحلیل ان را دارند پیش بینی کنند که اینده چه می شود.

سرلشگر جعفری در سخنان خود با تاکید بر این نکته که "ان چیزی که ما را در مقابل همه دنیا در جنگ 8 ساله و حزب الله را در جنگ 33 روز توانست به پیروزی برساند سلاح نبود بلکه ایمانی بود که پیش از آن نیز تجریه شده بود" گفت: دشمن غافل از این است که اگر پدر را به شهادت می رساند پسر به اصرار راه پدر را دنبال می کند، بله جهاد ادامه دارد چرا که ما به این نتیجه رسیده ایم.

فرمانده سپاه ادامه داد: راه انقلاب شهدا و امام راه درستی است و امروز همه مستضعفین این پرچم را بلند کردند و این راه ادامه خواهد داشت مشروط به اینکه ما به دنبال تربیت نسل اینده باشیم . هرچند خون شهیدان ما امنیتی بی نظیری را برای ما ایجاد کرده است و ایران در امنیتی کامل به خاطر خون شهیدان به سر می برد ولی جهاد در درون ایران در ابعادی دیگر و در بیرون با جهاد مسلحانه ادامه دارد. ما در کیلومترها بیرون از مرزهای خود در حال دفاع در کنار دیگر برادران سنی و شیعه هستیم.

سر لشگر جعفری با ذکر این که "جهاد تعطیلی بردار نیست" گفت: خدا را به نعمت جهادی که بر ما اعطا کرده است شاکریم. باید جهاد در عرصه های جنگ نرم، سیاسی و اعتقادی ادامه دهیم.جهاد در راه خدا هیچگاه تعطیل بردار نیست و جهاد بیاید در درون ایران و در ابعاد فرهنگی و اعتقادی و سیاسی ادامه داشته باشد تا جامعه ای بسازیم که امید مستضعفین است

مبارزه با ظلم در فرای مرزهای جغرافیایی ایران نکته دیگری بود که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در خارج از کشور در عرصه ظلم ستیزی باشتاب پیشرفت می کند. چه بخواهیم و چه نخواهیم جمهوری اسلامی تبدیل به الگو برای دیگران در مبارزه با استکبار و همچنین اجرای اسلام شده است. ما از جنبه ظلم ستیزی خیالمان راحت است که با شتابی خوب در جهان در حال پیشرفت هستیم و خدا را شکر می کنیم که سازمانهایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند دارند کار خود را می کنند اما در خصوص روحیه جهاد در داخل کشور که کاری بسیار سخت تر است باید بیشتر پیگیری شود.

فرمانده سپاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: من همیشه به دوستان خود می گویم که حضور در جهاد نظامی با شرایطی مانند فتنه 88 بسیار سخت تر از جهاد فرهنگی و اقتصادی است که باید برای ان کمر همت ببندیم. وضعیت ما در جهاد خارجی بسیار پیشرفته تر از قبل است. قابل تصور نیست ، زمانی که صهیونیست ها چنین غلطی می کنند بایند و بگویند که ما نمی دانستیم یک سردار ایرانی در میان انهاست. انها باید بدانند برای ما فرقی میان جوان ایرانی لبنانی سوری و عراقی ندارد. این پاسخی که داده شد فقط یکی از پاسخ هایی بود که هسته های حزب الله می تواند بدهد و بایط منتظر پاسخ های دیگر باشند. اکنون شرایط با 5 سال پیش بسیار متفاوت است. اکنون اسلام در حال پیشرفت و انقلاب اسلامی جای خود را در میان ملت های مظلوم باز کرده است و این یعنی انقلاب، امام و شهیدان به ارمان خود رسیده اند و پیروز شدند البته این راه ادامه دارد

ارسال نظر: