مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری مشهد: حوادث تاریخ انقلاب مشهد به تصویر کشیده می‌شود

کدخبر: 976564

موسوی گفت: این برنامه در قالب نمایش آیینی"طلیعه ظهور" به‌مناسبت دهه فجر در فرهنگسرای زیارت برگزار می‌شود/ برنامه "بچه‌های انقلاب" در ۱۲۰ مدرسه به‌صورت روزانه اجرا می‌شود

به گزارش «نسیم» سید رضا موسوی تصریح کرد: همزمان با ایام دهه فجر، عرصه میدان شهدا مشهد با برگزاری نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های فرهنگی و هنری متنوعی یکپارچه رنگ انقلابی به خود گرفته است. ایجاد سازه‌ها و المان‌های انقلابی، برگزاری گالری عکس، نمایشگاه نقاشی دستی با حضور اساتید برجسته سیاه قلم مشهد با موضوع انقلاب، برپایی المان‌های انقلابی حول محور وقایع انقلابی در مشهد و برافشانی پرچم کشور و نقشه ایران در میدان شهدا را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در عرصه میدان شهدا است .

فرهنگسرای علوم و نجوم 10 عنوان برنامه ویژه نوجوانان، جوانان و دانشجویان مشهدی برگزار می‌کند. برگزاری همایش"اکران دستاوردهای علمی کشور"، "تور هویت بخشی علمی"، " برنامه‌های تور، زنگ، انقلاب" و"کاروان‌های انقلاب" برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام محسوب می‌شود. برنامه‌های ویژه‌ای در 50 مدرسه سطح شهر برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان با موضوع"تور و زنگ انقلاب" برگزار می‌شود، در این ویژه برنامه کارشناسان با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را با مناطق خاطره‌ساز سطح شهر مشهد در دوران انقلاب اسلامی آشنا می‌کند. در ایام دهه فجر همایشی با موضوع "اکران دستاورد های علمی کشور" با حضور خانواده‌های شهدای علمی، اساتید و دانشجویان و با هدف معرفی و تبیین پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

نمایش آئینی"طلیعه ظهور" با هدف به تصویر کشیدن حوادث تاریخی انقلاب از ویژه برنامه‌های دهه فجر است که از 12 بهمن‌ماه به‌مدت 10 شب در فرهنگسرای زیارت واقع در پارک وحدت مشهد برگزار می‌شود . حوادثی همچون قیام سربداران، واقعه 23 آذر ماه57، قیام مسجد گوهرشاد و واقعه 10دی 57 از جمله وقایع تاریخی تأثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب است که تلاش شده است در برنامه‌های این ده شب به تصویر کشیده شوند .

ارسال نظر: