سلطانی‌فر: مجموعه‌داران برای نگهداری بهتر اشیاء آنها را در اختیار موزه‌ها قرار دهند

کدخبر: 977729

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: تلاش می‌کنیم به جای تخصیص قطره‌چکانی بودجه‌ها به طرح‌های این سازمان، اعتبارات را به پروژه‌های دارای پیشرفت بالا تزریق کنیم تا سریعتر به بهره‌برداری برسند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، رئیس سازمان میراث فرهنگی صبح امروز و در مراسم افتتاح موزه بزرگ خراسان در مشهد گفت: انقلاب اسلامی حقیقتا هدیه بزرگ برای جهان معاصر است که در آن نظام اسلامی با رویکرد مردمسالاری دینی محقق شده است و قوانین اسلام با تکیه بر دموکراسی رایج دنیا اجرا می‌شود.

سلطانی‌فر ادامه داد: سال گذشته که از موزه خراسان بازدید کردم معتقد بودیم می‌توان به مدت یک سال از این مرکز بهره‌برداری کرد هرچند برخی می‌گفتند افتتاح این موزه تا سال 96 به طول می‌انجامد. تلاش می‌کنیم به جای تخصیص قطه‌چکانی بودجه‌ها به طرح‌های این سازمان، اعتبارات را به پروژه‌های دارای پیشرفت بالا تزریق کنیم تا سریعتر به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: خراسان از دیرباز در منطقه دارای آثار فرهنگی و تمدنی بزرگی بوده و این موزه می‌تواند تا حد زیادی در جمع‌آوری و سامان‌بخشی به این مجموعه کمک کند. از مجموعه داران و مردم می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند، از مجموعه‌دارن می‌خواهیم اشیاء خود را با حفظ مالکیت در اختیار موزه‌ها قرار دهند تا نگهداری بهتری از آنها صورت پذیرد.

ارسال نظر: