رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها:‌ تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند

کدخبر: 978217

سالاری با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۶۴ نفر موفق به اخذ کد رهگیری شده‌اند گفت: هنوز زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها مشخص نیست/ شورا معتقد است که این انتخابات تا پایان امسال برگزار شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد سالاری، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها در جلسه با خبرنگاران با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که این انتخابات با رویکرد اجتماعی به دور از رویکرد سیاسی برگزار شود تصریح کرد: فرآیند برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود به طوری که علاقه‌مندان برای ثبت نام از طریق فضای مجازی ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها با حضور 9 نفر از اعضای شورای شهر تهران تشکیل شده است گفت: براساس آخرین جلسه برگزار شده تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که می‌توان به تمدید مهلت ثبت‌نام به مدت چهار روز دیگر اشاره کرد.

سالاری با بیان اینکه مصوب شد کسانی که دارای مدرک دیپلم هستند نیز نسبت به ثبت‌نام در این دوره انتخابات شورایاری اقدام کنند گفت: بدین ترتیب علاقه‌مندان با مدرک دیپلم به بالا می‌توانند در انتخابات دور چهارم شورایاری‌ها شرکت کنند بیش از این تنها کسانی که دارای مدرک فوق دیپلم به بالا بودند می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداران مناطق 22 گانه به عنوان رؤسای ستاد انتخاباتی و معاونین اجتماعی نیز به عنوان جانشین انتخاب شده است گفت: ‌پیش‌بینی می‌کنیم که دو هزار صندوق اخذ رأی برای انتخابات داشته باشیم از این رو دو هزار نفر ناظر برای این انتخابات خواهیم داشت.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری با تأکید بر اینکه وزارت کشور از برگزاری این انتخابات حمایت‌های لازم را داشته است گفت: البته استانداری با فرمانداری تهران نیز از برگزاری این انتخابات حمایت‌های خود را اعلام کرده‌اند اما نقطه عطف این حمایت به گونه‌ای است که وزارت کشور خواسته ‌است که این انتخابات در سراسر کشور برگزار شود.

سالاری در ادامه این نشست اعلام کرد: تاکنون 14 هزار و 800 نفر برای دور چهارم شورایاری‌ها ثبت‌نام کردند که از این تعداد 12 هزار و 864 نفر اقدام به اخذ کد رهگیری کردند.

ارسال نظر: