جمعیت ایثارگران: داشته‌های نقدی خود را فدای وعده‌های نسیه آمریکا و همپیمانانش نسازیم

کدخبر: 978450

این تشکل با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه اقشار مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: خوی استکباری نظام سلطه، همواره موجب عهدشکنی‌های متعدد آنها شده است

به گزارش «نسیم» جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت ایام الله دهه فجر و شرکت در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سی و شش سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران گذشت. و در طول بیش از سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، حاکمیتی برامده از مردم مبتنی بر تعالیم الهی اسلام شکل گرفته و مراحل سخت و دشواری را طی کرده است. در این راه با دشواریها و موانع بسیاری روبرو شده لیکن استوار، مستحکم، روندی رو به جلو را پیش روی جهانیان قرار داده است. اکنون که در چهارمین دهه از عمر نظام اسلامی قرار داریم، لازم است ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، دستاوردها، موانع و آسیب های انقلاب اسلامی را هر چند به صورت اجمال مورد بازخوانی و توجه قرار دهیم:

1- از عوامل موثر برای رشد و پیشرفت اقتصادی هر کشور، دارا بودن روحیه خودباوری و اتکا به توان مردمی و متخصصین آن کشور است. در صورتی که این مهم وجود داشته باشد، بی تردید اعتماد به نفس ملی بالا رفته و زمینه های رشد و پیشرفت در همه عرصه های از جمله فناوری های نوین، کشاورزی، صنعت و.. فراهم می آید. متاسفانه در رژیم گذشته ضمن تحقیر ملت ایران تمام توانمندی های درونی مورد بی اعتنایی و تمسخر قرار می گرفت. البته هنوز هم رگه هایی از آن فرهنگ وجود دارد که بایستی با عزم جدی مدیران عالی و سازمانهای فرهنگی و همه دغدغه مندان عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شاهد توجه به خوداتکایی و تقویت قوای درونی کشور باشیم.

رژیم پهلوی برای اداره کشور قراردادهایی برای حضور بیش از ۵۰هزار مستشار و کارشناس خارجی را در بخش های مختلف نظامی، نفت، مهندسی، سد سازی، راه سازی، مخابرات، خودروسازی ، پزشکی، برنامه و بودجه و… امضا کرد در حالی که متخصصان ایرانی اجازه ظهور و بروز و نشان دادن مهارت و خلاقیت خود را نداشتند.به عنوان نمونه حتی مهندسان ایرانی در نیروی هوایی اجازه حضور در محل های تعمیر و نگهداری هواپیماهای اف-۱۴ را نداشتند و تمام مراحل تعمیر و آماده سازی با رقم های هنگفت توسط مستشاران آمریکایی انجام می شد. همچنین در عرصه های سدسازی و سازه­های بتنی، کمتر از توان و ظرفیت های داخلی استفاده می شد.

2- حرکت و جهت گیری رژیم ستمشاهی، بی توجهی به لایه های پایین اجتماعی بود به طوری که شاهزاده ها، عناصر دربار، رده های بالای ساواک و سران ارتش، تمامی فعالیت های اقتصادی را در قبضه قدرت خود داشتند و توزیع ثروت در این لایه های غنی از نظر اقتصادی، جریان داشت و به دنبال آن فساد شدید و گسترده در دربار و دولتمردان به صورت علنی و آشکار، جریان داشت.

اما با پیروزی انقلاب اسلامی رویکردهای متعالی بر روند اجرایی کشور حاکم شد. حضرت امام خمینی(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری برای رشد و پیشرفت کشور همواره بر عدالت اقتصادی و رفع تبعیض، مبارزه با زراندوزی، استقلال اقتصادی، توزیع عادلانه ثروت عمومی، ساده زیستی، تامین رفاه و عزت انسانی، خودکفایی و تولید ملی و محرومیت زدایی و خدمت به مستضعفان تاکید داشته و دارند.

3- در طول حیات پربرکت نظام اسلامی، شاهد افزایش شاخص های توسعه انسانی بوده ایم به گونه ای که وضعیت امید به زندگی، مرگ و میر اطفال، واکسیناسیون، بهداشت و درمان، افزایش تعداد زنان عضو هیئت علمی دانشگاهها، تعلیم و تربیت نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی یافته است.

ایران اسلامی هم اکنون در بسیاری از عرصه های علمی بویژه در زمینه طب، انرژی هسته ای، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، سلولهای بنیادی و دیگر فناوری های نوین صاحب رتبه های برتر جهانی است که به صورت اجمال به برخی از این دستاوردها اشاره خواهیم کرد.

هر چند در یکسال اخیر به دلیل دخالت برخی عناصر فتنه، شاهد لطمه به بنیه علمی کشور بوده ایم لیکن ایران اسلامی بالاترین رشد مقالات علمی را در سال ۲۰۱۲ در جهان داشته است و در تولید داروهای بیوتکنولوژی جزو ۱۲ کشور اول دنیاست.

4- اساس انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) برپایه ولایت فقیه بنا نهاده شده است. امام(ره) با هدف جایگزینی نظام ولایت فقیه به ‎ جای نظـام شاهنشاهی، در سال 1357 جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. در طول سی و شش سال گذشته بحران های متعدد و مختلفی بر انقلاب اسلامی ما گذشته است که هر یک می توانست موجب سرنگونی و شکست هر انقلاب و نظامی شود، ولی یکی از عناصر کلیدی که موجب ناکام گذاشتن دشمنان شده است و نقش و تاثیر شگرف آن در کنترل و مهار همه این حوادث بر کسی پوشیده نیست، همین عنصر تعیین کننده ولایت فقیه است. ولایت فقیه در تمامی دوران ها و طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی همیشه مظهر اقتدار جامعه، حافظ حقوق مردم، عامل اعتماد ملت به دولت، حامی محرومان و مستضعفان و الگوی عینی آموزهای اسلامی اعم از مردمی بودن، ساده زیستی و..... بوده است و با ارائه تحلیل های منطقی و هدایت حکیمانه مسئولین و مردم افق های جدیدی را پیش روی دولت ها و ملت ترسیم نموده و موجبات ثبات سیاست های کلان کشور و حرکت رو به جلو و پیشرفت و تعالی در همه ابعاد شده است.

5- فتنه ای که در سال 1388 بر کشور عارض شد. 8 ماه کشور را در آتش، التهاب و ناامنی فروبرد و خسارت های سنگین پیدا و پنهان سیاسی، اقتصای، اجتماعی و فرهنگی بر جای گذاشت که تبعات سنگین آن همچنان ادامه دارد. فتنه ایی که با طراحی دشمنان در خارج نظام سلطه به رهبری آمریکا، انگلیس و پول نفت حکام مرتجع منطقه و پادوها و برخی غافلین داخلی آنها رخ داد بزرگترین فتنه ای بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه نظام اسلامی رخ داد و تمام قد در جهت براندازی همان نظامی ولایی که پرچمدار احیاء اسلام ناب محمدی (ص) است و امید آفرین برای همه مستضعفان و آزادگان بوده است؛ لیکن عناصری که موجب پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 شد، موجب شکست «فتنه آمریکایی - اسرائیلی 1388» نیز شد. پیروی از هدایت های امام گونه مقام معظم رهبری، ورود عمارگونه بخشی از نخبگان به صحنه و حضور منسجم، تاریخی و دشمن شکن مردم مخصوصا در حماسه 9 دی یادآور روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی بود.

هر چند شکست دشمن در این فتنه و آتش افروزی علیه امنیت و پیشرفت کشور را شاهد بودیم اما بایستی بدانیم که دشمن، توطئه های رنگارنگ و فتنه های گوناگون دیگری را طراحی کرده که بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

6- نیروهای انقلاب نه با چشم انداز کوتاه مدت انتخابات مجلس دهم، بلکه برای بازگشت ریل اجرایی کشور به گفتمان امام، رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی، بایستی در جهت وحدت، همگرایی و انسجام تلاش مضاعفی از خود نشان دهند. هر گاه نیروهای انقلاب با توجه به رهنمودهای ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب در کنار هم بوده اند، زمینه های رشد و پیشرفت کشور را شاهد بوده ایم و هرگاه دچار انشقاق شده اند روند رو به جلوی ملت ایران، دچار لطمه شده است.

اصولگرایان آنطور که از ابتدا امام راحل تاکید داشتند و اکنون رهبر معظم انقلاب موکدا می فرمایند، وحدت خود را زمینه خدمت گذاری بیشتر به مردم می دانند. نیروهای انقلاب با انسجام و وحدت، تلاش می کنند تا ملت ایران با تکیه بر ظرفیت های درونی خود و نه وابستگی به قدرت های مستکبر، مشکلات و موانع اقتصادی را برداشته و روند شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور را تسهیل نمایند.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بر این باور است که در چهارمین دهه از انقلاب اسلامی، مسئله اصلی کشور، حل مشکلات اقتصادی است و برای خنثی سازی تحریم ها، بایستی بر توانمندی های داخلی تکیه کنیم. شکی در این موضوع نیست که اگر به دنبال رهایی از شرایط اقتصادی کنونی و در بلند مدت هستیم، گریزی جز، پیگیری اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا نداریم. اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا بهترین راه اصلاح اقتصاد کشور است و امروز همه اصولگرایان بر این مهم اتفاق نظر و وحدت روش و رویکرد دارند.

7- جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن حمایت از مذاکرات هسته ای، همچنان مذاکره کنندگان را فرزندان انقلاب می داند و تضعیف مذاکره کنندگان را امری مذموم می شمارد لیکن برای تقویت مذاکره کنندگان بایستی جریان نقد مورد توجه قرار گیرد. مخصوصا رییس جمهور محترم توجه داشته باشد که نبایستی منتقدین را با تعابیری به دور از شان رئیس جمهور چون بی عقل، بی سواد و.. منکوب و زمینه های حذف آنها را فراهم آورد.

امروز بزرگترین خدمت به تیم مذاکرات هسته ای که زحمت بسیاری نیز متحمل شده اند آن است که فرصت نقد مذاکرات مخصوصا در رسانه ملی برای منتقدین فراهم آید و دولت محترم پرونده هسته ای را از وضعیت امنیتی به سیاسی تغییر شکل دهد.

دشمنان همه به خوبی می دانند که آنها بیش از جمهوری اسلامی ایران ایران به مذاکرات احتیاج دارند. تحلیل های اندیشکده های غربی به خوبی نشان می دهد که نگرانی غرب از قدرت منطقه ای ایران یکی از عوامل اصلی بهانه گیری ها و تلاش برای مهار قدرت ایران است. قدرت منطقه ای ایران در مقاومت هسته­ای طی سال های گذشته بسیار موثر بوده است. و بر همین اساس، ایران برای به عقب راندن مواضع غرب در مذاکرات هسته ای (و نه معامله کردن) نیازمند در اختیار داشتن برگ های برنده در پرونده های منطقه­ای می باشد.

آمریکائی ها همچنان با رویکرد و روشهای زیاده خواهی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شده اند. مهم ترین نشانه این موضوع سخنان بیهوده حاکمان کاخ سفید و نزدیکی حداکثری آنها با مواضع اسراییل و شیوخ مرتجع منطقه است. بر همین اساس، عقل و منطق حکم می کند که داشته های نقدی خود را فدای وعده های نسیه آمریکا و همپیمانانش نسازیم. باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در صورت اصرار طرف مقابل بر زیاده خواهی های بی منطق و شکست مذاکرات و یا عدم پایبندی آنان به اجرای تعهدات و توافقات صورت گرفته، امتیازات داده شده قابل بازگشت باشند. در عین حال که بایستی توجه داشت که خوی استکباری و زیاده خواهانه نظام سلطه، همواره موجب رفتار خودخواهانه و عهدشکنی های متعدد آنها شده است.

8- در پایان باردیگر ضمن گرامیداشت ایام ا... مبارک و پربرکت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همراه با خیل عظیم ملت بزرگ ایران در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن حضور یافته تا ضمن تجدید بیعت با آرمانها امام(ره)، رهبری و شهدا، شاهد آن باشیم که بخشی از توطئه های دشمن با حضور میلیونی مردم، خاموش و از میان برود.

روابط عمومی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

20 بهمن 1393

ارسال نظر: