سردار حاجی‌زاده: ۱۷۰ RQ ایرانی، کمتر از نمونه آمریکایی نیست

کدخبر: 978665

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه سپاه در زمینه ساخت هیچ گاه مطابق با الگوی غربی‌ها عمل نکرده است گفت: متناسب با تهدیدات و نیازها به طراحی می‌پردازیم/ حزب الله لبنان و سپاه به مثابه "ظروف مرتبطه " هستند

به گزارش «نسیم»،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران جنگ امروز را جنگ علم و فناوری خواند و گفت: دستیابی به خودکفایی خط مقدم امروز ماست و جامعه دانشگاهی و نخبگان در این عرصه می توانند نقش تعیین کننده ای ایفا کنند.

حاجی زاده تغییر نام نیروی هوایی سپاه به نیروی هوا فضا را مبنای توسعه فعالیت ها در حوزه هوا فضا دانست و افزود: انجام این تغییر که با تدبیر فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت، گرایش نیرو را از فعالیت های صرفا هوایی به بخش هوا فضا سوق داد.

وی فعالیتهای حوزه هوا فضا را پیچیده و هزینه بر توصیف کرد و گفت: هر چند بیش از5 سال از ورود سپاه به عرصه فضایی نمیگذرد اما در بخش‌هایی مانند ساخت و به کارگیری ماهواره برها توانسته ایم توفیقات ارزنده ای کسب کنیم.

170 RQ ایرانی، کمتر از نمونه آمریکایی نیست

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به پرواز 170 RQ ایرانی و مقایسه آن با نمونه امریکایی گفت: ما برخلاف امریکایی ها برای ساخت پهپاد 30 میلیون دلار هزینه نمی کنیم، بلکه با تکیه بر توانمندی و دانش بومی خودمان پهپادهایی به پرواز در آوردیم که در عرصه میدانی کارایی آن کمتر از 170 RQ امریکایی نیست.

هیچ گاه مطابق با الگوی غربی ها نمی سازیم

سردار حاجی زاده افزود: سپاه در زمینه ساخت و به کارگیری تجهیزات هیچ گاه مطابق با الگوی غربی ها عمل نکرده است و متناسب با تهدیدات، نیازها و ماموریت های ابلاغی به طراحی و ساخت این تجهیزات می پردازد.

وی با بیان اینکه 170RQ ایرانی در ابعاد مختلف و متناسب با ماموریت های نیروی هوافضای سپاه ساخته شده است، گفت: فناوری پنهان کاری هواپیماهای بدون سرنشین را قبل از شکار RQ 170 امریکایی نیز در اختیار داشتیم.

ارتباط هوا فضای سپاه با نخبگان دانشگاهی

سردار حاجی زاده در خصوص تعامل سپاه با جامعه دانشگاهی در انجام پروژه ها نیز افزود: نیروی هوا فضای سپاه با ایجاد پژوهشکده هایی همچون پژوهشکده شهید کاظمی همواره با نخبگان دانشگاهی در ارتباط است و از دانش بومی جوانان ایرانی برای ارتقای توان دفاعی و بازدارنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند.

وی از جنگ‌های امروز به عنوان جنگ علم، فناوری و بومی سازی یاد کرد و گفت: به طور مثال راه اندازی سیستم عامل کاربردی و بومی "سپند" با تنوع عملکرد در حوزه های مختلف می تواند برطرف کننده بسیاری از خلاها و مشکلات باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خط مقدم امروز را خودکفایی دانست و افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با گذشت 36 سال در مقطع کنونی با در نوردیدن مرزها به چشم امید آزادیخواهان عالم تبدیل شده است .

حزب الله و سپاه به مثابه "ظروف مرتبطه "

سردار حاجی زاده با بیان اینکه حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مثابه "ظروف مرتبطه " هستند به توانمندی های حزب الله اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عملیات شبعا در واکنش به ترور رزمندگان حزب الله و سردار الله دادی انجام شد، گفت: اجرای این عملیات در شرایطی که رژیم غاصب و جعلی رژیم صهیونیستی در آماده باش کامل بود، عملیاتی بی نظیر است که نشان از اقتدار و توان اطلاعاتی و عملیاتی حزب الله دارد.

سردار حاجی زاده در خصوص تعامل حوزه صنعت و عرصه دفاعی کشور افزود: امروز بخش قابل توجهی از ظرفیتهای عرصه دفاعی به کمک صنعت آمده و کارهای نشدنی سابق را میسر کرده است.

وی گفت: در حوزه سامانه های پدافندی و راداری از شرایط مطلوبی برخورداریم و این سامانه ها متناسب با ماموریت و عملکردهای مختلف با بهره مندی از قابلیت های رصد، شناسایی و رهگیری دقیق به همت جوانان این مرز و بوم ساخته شده است و در شبکه گسترده پدافندی کشور استفاده می شود.

ارسال نظر: