سعید قاسمی: بعضی‌ها حضرت امام(ره) را تنها برای شب‌ انتخابات می‌خواهند

کدخبر: 978705

این فعال فرهنگی گفت: افرادی هستند که امام را دوست دارند اما به نحوی زندگی کرده‌اند که رفتارشان با رفتار و منش امام متفاوت شده است/ در تمام کتاب‌های درسی ما تنها پنج برگ در مورد امام سخن گفته شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار سعید قاسمی امشب در جریان دیدار با فعالان فرهنگی شهر مشهد گفت: صحبت‌هایی را که امشب انجام می‌دهم احتمالا تعدادی را اذیت می‌کند، دوستانی که امام را دوست دارند اما در طول زندگی خود طوری رفتار و زندگی کرده‌اند که با رفتار و منش امام متفاوت شده است. به نظر می‌رسد امام خمینی (ره) تنها در شب‌های انتخابات به درد برخی افراد می‌خورد.

قاسمی ادامه داد: ازآنجا که موضوعات مرتبط با شناخت امام خمینی(ره) در کتب دانش‌آموزان بسیار اندک است همه ما مسئولیم که برنامه‌هایی برای شناخت امام ترتیب دهیم.در کتاب‌های درسی ما تنها پنج صفحه در مورد امام خمینی مطلب آمده‌است، یعنی برای امامی که همه انقلاب مدیون اوست باید تنها پنج برگ مطلب در کتاب‌ها داشته باشیم؟ این طوری بچه‌ها را آماده می‌کنیم؟ راجع به دفاع مقدس چند صفحه در کتاب‌های درسی ما آمده است؟

سعید قاسمی تصریح کرد: 36 سال است که وزیر و وکیل آموزش و پرورش یا حزب اللهی است یا حزب‌اللهی نما، خوب یکی بیاید و به این سوال ما جواب بدهد که دارد چه می‌گذرد؟ آیا واقعا امام باید در پنج برگ از کتاب‌های بچه‌های ما باشد؟ چرا برخی باید عربده بکشند؟ این ماهستیم که مطالبه داریم، امام کجای درس بچه‌های ما قرار دارد؟ بچه‌های ما کجا باید بفهمند که قبل از انقلاب چه کثافتی بوده‌ایم، این را که در نظام آموزش و پرورش و صدا وسیما نگفته‌اند، همین الان که اینجا نشسته‌ایم جشنواره فیلم فجر در تهران در حال برگزاری است که داد مراجع بزرگوار ما را درآورده است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: در راس این جشنواره چه ارگانی قرار دارد؟ کجا باید به شما فرزندان بگوییم که ما نوکر آمریکا و انگلیس بودیم؟ باید روزی هزار مرتبه نماز شکر بخوانیم که با این وضعیت فرهنگی کشور این تعداد جوان به مسجد می‌آیند. به امام خمینی گفتند با شاه در نیفت چون سرباز نداری اما ایشان گفت؛ سربازان من در گهواره هستند، اگر این صحبت را فیدل کاسترو کرده بود آن را بر سر در همه جای می‌زدیم.

کشور ما در شرایط کنونی مزه آزادی را چشیده و به این راحتی‌ها زیر بار حرف زور نمی‌رود، چرا در دولت قبل که حرفمان را به صراحت می‌زدیم نفت 100 دلار می‌شد اما اکنون که کرنش هم شده قیمت نفت به 30 دلار رسیده؟

این استاد دانشگاه و فعال فرهنگی یادآور شد: در زمان جنگ ما حتی یک وجب از خاکمان را هم ندادیم، در چه دوره‌ای از پادشاهان گذشته چنین عملکردی داشته‌ایم؟ این کلماتی که با عنوان برد-برد مطرح می‌شود را امام اصلا قبول نداشت، ایشان در اول انقلاب می‌فرمودند ما بر اساس نظام اسلامی با شما حرف داریم نه بر اساس قوانین شما.

ارسال نظر: