سبحانی‌نیا: خواستار توافق هسته‌ای برد-برد هستیم

کدخبر: 979045

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: غرب به دنبال بهانه‌جویی در مساله هسته‌ای است چرا که همه اقدامات هسته‌ای ایران در راستای معاهده ان‌.پی‌.تی انجام شده است/ داعش فرزند غرب بوده و هدف تشکیل آن، معرفی چهره‌ای زشت از اسلام است

به گزارش «نسیم»، عضو هیات رییسه مجلس: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای، تیمی منسجم است و تاکنون همه خطوط قرمز را رعایت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا در مراسم "منادیان فجر"، گرامی‌داشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور «آیت الله امامی کاشانی» در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، گفت: خواستار یک توافق برد - برد هستیم چرا که چنین توافقی در جهت منافع دو طرف خواهد بود.

وی در ادامه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب اظهار کرد: غرب به دنبال بهانه‌جویی در مساله هسته‌ای است چرا که همه اقدامات هسته‌ای ایران در راستای مفاد معاهده ان‌.پی‌.تی انجام شده است. شاهد هستیم که در دولت جدید و با بیش از گذشت یک سال از آغاز مذاکرات هسته‌ای با غرب که به اندازه 12 سال گذشته بوده است دو طرف به توافق قابل توجهی دست نیافته‌اند بنابراین مشخص است که غرب به طور واقعی به دنبال حل مساله هسته‌ای با ایران نیست. همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره داشتند که با غرب مذاکره کنید اما امیدی به این مذاکرات وجود ندارد.

سبحانی‌نیا ادامه داد:‌ ایران تاکنون برای اعتمادسازی اقداماتی مثل متوقف کردن فعالیت‌های تاسیسات فردو و آب سنگین اراک و نیز پایین آوردن درصد غنی سازی اورانیوم را انجام داده اما غرب به هیچ وجه حسن نیت خود را ثابت نکرده است. وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری افزود: روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات فرمودند که با توافق خوب موافق هستند ولی با توافق بد، خیر. از نظر ما توافق بد توافقی است که راه بهانه‌جویی غرب به ایران را باز نگه دارد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، اظهار کرد: این انقلاب با لطف خداوند و هوشیاری امام رحمت الله حاصل شد و اگر این عوامل و ایمان مردم نبود به هیچ وجه توان مقابله با دنیای استکبار را نداشتیم اما شاهدیم که با لطف خداوند بر همه حربه‌های دشمن مثل ایجاد درگیری‌های قومی، جنگ با عراق و منافقین پیروز شده‌ایم. هر یک از این عوامل برای سرنگونی یک انقلاب کافی است اما امروز حدود 35 سال از پیروزی انقلاب گذشته و میزان تاثیرگذاری ایران در منطقه با وجود تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی بیش از هر کشور دیگری است.

سبحانی‌نیا ادامه داد: تحلیل‌های بیگانگان پس از پیروزی انقلاب آن بود که ایران حداکثر تا 2 سال به دلیل ناتوانی در تامین نیازهای خود در مقابل غرب به زانو درخواهد آمد. اگر ما روزی به سیم خاردار نیاز داشتیم امروز با لطف خداوند در حوزه‌های نظامی، دفاعی و علمی دستاوردهای بسیار مهمی داشته‌ایم و از نظر دانش هسته‌ای نیز در رتبه نهم جهانی ایستاده‌ایم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: رفتار خصمانه امروز غرب با ما تنها مساله هسته‌ای و حقوق بشری نیست بلکه آن‌ها با اصل انقلاب اسلامی مخالف هستند چرا که دیده‌اند با وجود تحریم‌های جدید اقتصادی، ایران بر مواضع خود محکم ایستاده است و به همین دلیل آمریکا و غرب، ایران را خلاف منافع خود در خاورمیانه می‌دانند.

سبحانی‌نیا گفت: به گفته غربی‌ها امروز تهدید بزرگ برای منافع غرب، دین اسلام است. غرب هم‌اکنون به دنبال اسلام‌ستیزی با روی کارآوردن جریان‌های انحرافی مثل داعش و تکفیری‌هاست و با این اعمال سعی دارد از گرایش مردم جهان به دین اسلام جلوگیری کند. امروز مشخص شده است که داعش فرزند غرب است و هدف تشکیل آن نیز معرفی چهره‌ای زشت و خشن از اسلام به جهان است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در دولت جدید فضای همدلی بیشتری در میان دولت و مجلس به وجود آمده است که این در اعمال دو طرف نمایان است و در مقایسه با دولت‌های گذشته چالش‌های میان دولت و مجلس کاهش یافته است که نمونه آن را در تعیین و تصویب بودجه شاهد هستیم.

در این مراسم، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران نیز در خصوص سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:‌ روز بیستم بهمن ماه سال 57 بنده به همراه امام و دیگر یاران انقلابی او مثل استاد مطهری و شهید بهشتی و بازرگان در جلسه ‌ای شرکت داشتیم. در این جلسه برخی از حضار از احتمال بمباران محل اقامت امام به ایشان خبر دادند و برخی نیز شنیده بودند که دولت بختیار قصد دستگیری امام و یاران او را دارد. امام پس از شنیدن این اظهارات و در آن شرایط سخت فرمودند هر اتفاقی که رخ دهد ما به وظیفه خود عمل خواهیم کرد و این راه را ادامه می‌دهیم. پیروزی انقلاب خواست خدا بود چرا که در روز 21 بهمن و با وجود حکومت نظامی در خیابان‌ها مردم به خیابان‌ها ریختند و پس از مدتی انبارهای سلاح را در اختیار گرفتند و مقامهای نظامی نیز به مردم پیوستند.

وی در پایان افزود: خوشبختانه یکی از نعمت‌هایی که خدا به جمهوری اسلامی ایران داده است تبیین و احیای اصل ولایت فقیه توسط امام (ره) بود و ایشان طوری آن را مطرح کرد که نظام اسلامی نمی‌تواند بدون ولایت فقیه به حیات خود ادامه دهد. این تفکر باید امروز در نزد مدیران، مسئولان و مردم کشور وجود داشته باشد.

ارسال نظر: