مجاهدی: سنگری به تنهایی وارد عرصه نوحه‌سرایی شد

کدخبر: 980351

این شاعر در مراسم نکوداشت محمدرضا سنگری افزود: عظمت دکتر سنگری در این است که وقتی احساس کرد زمانه ما تشنه نوحه است؛ به طور جدی و حماسی وارد این حوزه شد و نوشت آنچه را که باید می‌نوشت

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سومین عصر هنر انقلاب نکوداشت محمدرضا سنگری عصر امروز در سازمان هنری رسانه ای اوج با حضور علیرضا قزوه، محسن مومنی شریف، وحید یامین پور، محمدعلی مجاهدی، محمدرضا زائری، علیرضا کمره ای، اسماعیل امینی، رضا اسماعیلی، علی داوودی و سعید حدادیان برگزار شد.

محمدعلی مجاهدی در این مراسم گفت: سنگری می تواند درسنگرهای بسیار روزآمد و چشم گیرتری وارد شود و آثاری خلق کند که درخور این بزرگ مرد است ولی آمد و تمام وقت خود را صرف شعر و شاعری به خصوص شعر عاشورایی کرد.

وی افزود: شاید از نظر من و شما نوحه سرایی از نازل ترین و بی ارزش ترین به لحاظ هنری باشد ولی ایشان یک تنه وارد حوزه نوحه سرایی شد و تعریف کاملی از نوحه ارائه داد و باید و نبایدهای این حوزه را روشن کرد و به نوعی خود را فدای نوحه کرد.

این شاعر گفت: عظمت دکتر سنگری در این است که وقتی احساس کرد زمانه ما تشنه نوحه است به طور جدی و حماسی وارد این حوزه شد و نوشت آنچه را که باید می نوشت؛ عاشورا مسائلی دارد که هنوز باز نشده است.

ارسال نظر: