رئیس سازمان صنعت خراسان رضوی: ۶۵۳ میلیون دلار کالا از استان به افغانستان صادر شده است

کدخبر: 980597

علیرضایی گفت: صادرات استان در ۱۰ ماهه نخست سال در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۳.۳ درصد افزایش یافت/ ۱۰ میلیون دلار کالا از افغانستان وارد شده است

به گزارش «نسیم»، راضیه علیرضایی تصریح کرد: طی 10 ماهه سال جاری، 750 هزار تن کالا به ارزش بیش از 653 میلیون دلار از استان به افغانستان صادر شده است که از نظر وزنی 27 درصد و از نظر ارزشی 32 درصد صادرات کشور به افغانستان را شامل می‌شود. مواد غذایی، مصنوعات پلاستیکی و انواع کیسه از پلی اتیلن، ایزوگام، انواع کف پوش‌ها، محصولات الکتریکی، سیمان، میله‌های فلزی، نخ و منسوجات و مواد شوینده، مهمترین کالاهای صادراتی استان به افغانستان است.

وی ادامه داد: طی این مدت واردات کالا از افغانستان به استان 10 هزار و 938 تن به ارزش بیش از 10 میلیون دلار بوده است که 89 درصد سهم ارزشی و 91 درصد سهم وزنی واردات کشور از افغانستان را شامل می‌شود. اقلام عمده وارداتی استان طی این دوره شامل دانه کنجد و سایر محصولات نباتی مورد مصرف در عطر و داروسازی و سنگ‌های مرمر و "تراورتن" بوده است.

رئیس سازمان صنعت خراسان رضوی اظهار داشت: نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با محوریت خراسان رضوی از 28 بهمن تا یکم اسفند با حضور 82 واحد اقتصادی کشور در زمینه ساختمان و تاسیسات، صنایع و مواد غذایی، لوازم خانگی و سایر گروه‌های کالایی برگزار می‌شود که 28 درصد آن را واحدهای اقتصادی توانمند خراسان رضوی تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر: