رئیس قوه قضائیه از دریافت وام ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بدون وثیقه توسط یک نفر خبر داد

کدخبر: 981177

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری لرستان افزود: آقایی ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام از یک بانک خصوصی گرفته؛ وثیقه هم نگرفته‌اند و اگر این فرد تسهیلات را ندهد بانک به مشکل بر می‌خورد؛ اگر وثیقه می‌گرفتند ما جلب می‌کردیم

به گزارش خبرنگار «نسیم» جلسه شورای اداری استان لرستان با حضور ایت الله املی لاریجانی، حجت الاسلام میرعمادی امام جمعه خرم آباد، آیت الله صدیقی، بازوند استاندار، حجت الاسلام رئیسی، حجت الاسلام منتظری، الهیاری ملک شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس، کریمی رئیس دیوان عدالت اداری، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.

رئیس قوه قضائیه در این نشست اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی میراث بزرگ نظام جمهوری اسلامی را در اختیار داریم. اخیرا مقام معظم رهبری در جلسه ای فرمودند ما چون در داخل این نظام هستیم ارزش آن را نمی دانیم اگر در بیرون بودیم ارزش آن را می دانستیم.

وی گفت: انصاف است تشکر کنیم از مردم به دلیل راهپیمایی 22 بهمن که اینگونه با شور در صحنه برسر مستکبرین فریاد زدند که این کار کوچکی نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه تحمل مصاعب توسط ملتی که تحت فشار است کار کوچکی نیست که باعث شده است در لبنان و یمن و دیگر جاها این انقلاب الگو باشد افزود: در یمن که مردم ریختند بیرون و حکومت را به دست گرفته اند به طور مداوم بر علیه انها قطعنامه صادر می شود اما در مورد بحرین که نظام این فشارها به مردم می آید سکوت می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: با ورود مردم به صحنه است که ارزش های نظام اسلامی مشخص می شود. باید برخورد با کرامت نسبت به مراجعین داشته باشیم. دلسوزی خصوصا در جمهوری اسلامی نوعی عبادت است.

وی با اشاره به اینکه هر چند موظفیم بین قوا خط کشی کنیم اما در سطح روسای قوا همدلی است افزود: ما در جلسات به شخص رییس‌جمهور گفته ایم که می خواهیم به دولت کمک کنیم تا دولت بتواند موفق شود. مسله دیگر انعکاس همدلی در استان هاست و ما امیدواریم دستگاه های قضایی و اجرایی با هم در تسهیل امور و همچنین حل مشکلات مردم هم دلی صورت بگیرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: مسله مهمی که در استان لرستان مطرح است که من حتما خدمت روسای قوا و مقام معظم رهبری خواهم برد. با وجود ظرفیت عظیم برای کار، بیکاری زیاد است که البته بخشی از مشکل به دلیل فرهنگ کار است که نسل جدید مانند گذشتگان زیربار کار نمی روند.

وی در همین خصوص متذکر شد: باید زمینه کار را برای جوانان تسهیل کنم و فرهنگ کار را رواج دهیم. یک استان با این منابع نباید جوانانش اینگونه بیکار باشند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه خاطر نشان کرد: اصل بنگاه های زودبازده فکر بدی نبود ولی خیلی بد و صوری اجرا شد. اگر خوب کار شود می تواند سودمند باشد.

آیت‌الله آملی در ادامه به موضوع معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در این زمینه ورود کرده و در جلسه با ریاست جمهوری نیز گفتیم که در جایی که باید وارد می شویم. البته بخشی از این افراد ضرر کرده اند که جای فشار بیشتر ندارد اما برخی سو استفاده کرده اند. مثلا آقایی 6500 میلیارد تومان وام گرفته است که یکی از بانک های خصوصی است. وثیقه هم نگرفته‌اند و اگر این فرد تسهیلات را ندهد بانک با مشکل بر می خورد. اگر وثیقه می گرفتند ما جلب می کردیم.

وی در همین خصوص افزود: بر اساس گزارش، همین آقا به صورت ارز این معوقات را از کشور خارج کرده است که باید ما آنها را جلب کنیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه متاسفانه چهره این قوه فقط بگیر و ببند جلوه داده شده افزود: واقعیت این است که این کارها برای این است که دولت کار خود را درست انجام دهند. مثلا در موضوع گروه آریا چند بانک لغزیدند که باید در دولت جلوی انها گرفته شود. یک زمانی به ما گفتند ما لیست داریم و وقتی برای ما فرستادند دیدیم این فسادها در خود وزارتخانه هاست که ابتدا. باید خود انها رسیدگی و نظارت کنند.

وی افزود: در برخی از بانک ها اصلا شکایت نمی‌کنند و شاید می خواهند از سود معوقات استفاده کنند که باید شکایت کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی بخشی از کار قوه قضاییه را تسهیل در امر سرمایه گذاری دانست و گفت: نسبت به وضعیت دستگاه قضایی و سازمان های تابعه در استان هرکدام به اندازه چند وزارت خانه در حال کار هستند که البته ما با وجود مشکلات مالی که داریم ابراز امیدواری می کنیم برخی از مشکلات استان را در این سفر حل کنیم.

ارسال نظر: