محمدیان: اعتدال لبخند به دشمن نیست، با منطق در برابر دشمن ایستادن است

کدخبر: 981267

رئیس نهاد رهبری در دانشگا‌ه‌ها: برخی فکر می‌کنند که ما عقب مانده‌ایم و چشم دیدن قدم زدن با جان کری را نداریم؛ اصلاً بروند با هم مسابقه دو بگذارند/ از این مساله بوی رفاقت به مشام می‌رسد

حجت الاسلام محمدیان نماینده ولی فقیه در نهاد رهبری دانشگاه‌ها در همایش سه هزار نفری بسیج دانشجویی با بیان اینکه بسیج شناسنامه‌ای دارد که می‌تواند به شناسنامه دیگران اصالت بخشد گفت: شناسنامه بسیج امیرالمؤمنین است و به این شناسنامه اشاره می‌کنیم که برخی نگویند آنها که شناسنامه ندارند انتقاد نکنند.

وی ادامه داد: بسیج امروز درتنگه احد انقلاب قرار دارد و یکی از انتظارات ویژه از بسیج پیشرو بودن و پیشگام بودن و درک عمیق از دین و معارف اسلامی و وضعیت کشور و جهان است.

محمدیان با بیان اینکه اگر امروز از امام سئوال می‌کردند منظور از اعتدال چیست: می‌فرمودند اعتدال همان رفتار بسیجیان است ادامه داد: اعتدال لبخند دشمن نیست بلکه با استدلال و منطق در برابر دشمن ایستادن است اما عده‌ای می‌گویند باید از آمریکا عذرخواهی کنیم که چرا از دیوار سفارت آنها بالا رفته‌ایم و اگر سفیر ما را به سازمان ملل به دلیل داشتن یک عکس در آن حادثه تاریخی نپذیرفتند چند روز سکوت می‌کنند و شخص دیگری را جایگزین می‌کنند و معتقدند ما با اعتدال رفتار می‌کنیم و برای آنان فرقی نمی‌کند که سفیر ما ابوطالبی باشد یا فرد دیگر.

محمدیان تأکید کرد: برخی فکر می‌کنند که ما عقب مانده‌ایم و چشم دیدن قدم زدن وزیر امور خارجه با جان کری نداریم اصلاً بروند با همدیگر مسابقه دو بگذارند مسئله مهم این است که از این موضوع بوی رفاقت به مشام می‌رسد و آنها قدم زدن را با کنار میز نشستن یکی می‌دانند اما ملت ما از این صمیمیت احساس خوبی ندارند.

وی ادامه داد: این مذاکرات هر چقدر می‌خواهد ادامه یابد اما آنچه مهم است تأمین اهداف جمهوری اسلامی و حفظ عزت مردم است.

محمدیان با اشاره به مشابه دانستن مذاکرات با واقعه عاشورا گفت: آنها که سعی دارند این دو امر را یکی می‌دانند باید توجه کنند که در شب عاشورا این امام حسین بود که با دادن برخی امتیازات قصد جلب عمر سعد را به راه حق داشت نه اینکه عمر سعد با امام حسین مذاکره کند.

نماینده ولی فقیه در نهاد رهبری با اشاره به صحبت امام مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی حامی مسلمانان جهان است اظهار داشت: ایران به عنوان یک دژ آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین می‌کند اما امروز می‌بینیم قریب به 80 روزنامه که حامی تفکری خاص هستند حتی یک سطر در مورد انقلاب یمن صحبت نمی‌کنند و این موضوع مانند بغضی گلوی آنها را گرفته است چرا که یمن در حال پیروزی است و بعد خود را نماینده ملت انقلابی معرفی می‌کنند.

محمدیان ادامه داد: در شرایطی خاص که فرانسه به پیامبر اعظم توهین می‌کند و دولت این کشور یک میلیون دلار به آن نشریه بابت کاریکاتورهای موهن هدیه می‌دهد وزیر امور خارجه ما به فرانسه سفر می‌کند و با مقامات این کشور دیدار می کند و حتی هیچ حرف و بیانیه‌ای نیز در محکومیت آن اقدام انجام نمی‌دهند و حتی سفیر فرانسه را نیز احضار نمی‌کنند و به آن تذکر نمی‌دهند.

نماینده رهبری در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: این رفتارها که مبادا فرانسه ذره‌ای ناراحت شود با خط امام سازگار نیست و بسیجیان در دانشگاه‌ها باید برای ترویج خط و تفکر امام تلاش کنند و سر خود را به خاطر داشتن تفکر بسیجی بالا بگیرند و پرچم بسیج را در بالاترین موضع دانشگاه به اهتزاز درآورند.

ارسال نظر: