"عوارض پنج درصدی فرآورده‌های نفتی ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارد"

کدخبر: 981557

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش پنج درصدی قیمت فرآورده‌های نفتی سال ۹۴ برای تقویت و توسعه زیر ساختها هزینه می‌شود

به گزارش «نسیم»، شاهرخ خسروانی گفت: این مصوبه (بند "ک"تبصره 2 ) قانون بودجه 93 است و ارتباطی با افزایش قیمت حاملهای انرژی در بحث هدفمندی یارانه ها ندارد .

وی، با بیان این که بر اساس قانون بودجه پارسال قرار بود 5 درصد از قیمت فرآورده ها به صورت عوارض برای زیر ساختهای ذخیره سازی، توزیع، انتقال و ... هزینه شود،گفت: بر اساس مصوبه (بند"ک" تبصره 2 قانون بودجه) این میزان (5 درصد) از سال آینده به صورت ثابت به نرخ پایه فرآورده های نفتی اضافه و در موارد یادشده هزینه می شود .

خسروانی اظهار کرد: پالایش و پخش موظف است این 5 درصد را دریافت و صرف نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساختهای تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده‌ کند .

بر اساس این گزارش، این افزایش، به منظور ساماندهی و بهینه سازی مصرف سوخت در کشور طراحی نشده و تنها، در جهت اجرای بند ک تبصره دو قانون بودجه بوده است .

ارسال نظر: